Athlete - Beyond the Neighbourhood (2007)

Label: Parlophone

1. In Between 2 States (2:31)
  2. Hurricane (3:13)
  3. Tokyo (3:32)
  4. Airport Disco (4:58)
  5. It's Not Your Fault (4:18)
  6. The Outsiders (5:21)
  7. Flying over Bus Stops (4:28)

met Marie-Juliette Beer

8. Second Hand Stores (5:13)
  9. In the Library (3:04)
  10. Best Not to Think About It (4:11)
  11. This Is What I Sound Like (4:35)
  12. Accidents Happen * (4:13)
CHIEP (crew)
@ Allmusic: bij mijn weten is het album met de definitieve versies nog niet gelekt

avatar van coldwarkids
echt wel en het is de beste album nog ook

avatar van coldwarkids
en er staan trouwens 12 nummers op 09.05 speyside staat er niet op die hoort op nummer 9 te staan

1. In Between 2 States

9. Airport Disco
10. Best Not To Think About It
11. 09/05 Speyside
12. This Is What I Sound Like
Nogmaals: dat is een kopie met de onafgewerkte versies. "09/05 Speyside" heeft de uiteindelijke tracklist dus niet gehaald en zal waarschijnlijk een b-side worden.

ik heb hem al, ik vind het een hele goede plaat, het is een mooie opvolger van de vorige plaat, maar wel een tikkeltje ruiger

avatar van james_cameron
Het oorspronkelijke frisse geluid van de band is een beetje verdwenen; nu is het meer een lekker klinkende, maar nogal op veilig spelende popband geworden. Overwegend mooie songs, dat wel, maar er is weinig afwisseling en er zijn binnen dit genre al zoveel bands die vergelijkbare muziek maken.

als je alles met elkaar gaat vergelijken lijkt alles inderdaad op elkaar, de kunst bij muziek is om niets te vergelijken en gewoon te luisteren naar wat je op zet of waar je van houdt

CHIEP schreef:

Dit is de eerste keer dat je dat heb gezegd maarja
we zullen maar afwachten tot begin september

Dit is de eerste keer dat je dat heb gezegd maarja
we zullen maar afwachten tot begin september
Kijk eens naar m'n eerste post bij dit album.
Maar goed, 't is natuurlijk mogelijk dat intussen de echte versie is gelekt.

ja je hebt gelijk chiep
0945 speyside staat er niet op maar is toch een fucking mooi nummer
....wel jammer

avatar van divart
ja je hebt gelijk chiep
0945 speyside staat er niet op maar is toch een fucking mooi nummer
....wel jammer

Zeker een mooi nummer! En er is nog genoeg ruimte, behalve als ze hem ook op lp willen uitbrengen. Wat me wel opvalt is dat ze live prominent naast de gewone keyboards een ouderwets orgel gebruiken, en dat dit hier toch nergens is terug te horen. Jammer eigenlijk wel.

divart schreef:

Zeker een mooi nummer!
Het is dus een b-side van "Hurricane" geworden.

avatar van coldwarkids
ok dan maar ik heb hem in ieder geval op kopieetje maar ik ga hem zeker halen
het is prachtige muziek

In Between 2 States staat er trouwens ook niet op
dat was nummer 1 op gelekte versie

avatar van TerryA
1,5
verschrikkelijk album ... slecht idee ... geeft niks nieuws.
Het lijkt dat ze nu ineens een beetje van NuRave mee willen pakken?!? - Athlete zijn (gelukkig) geen Klaxons en totaal overbodig in de muziek scene van 2007 ... had ik trouwens "verschrikkelijk "goed gespelt?

avatar van mathijs1982
Ja, alleen 'gespeld' niet...

avatar van Winski
Pas één keer beluisterd, klinkt wederom erg lekker. Moet wel een beetje wennen, want het klinkt me net iets anders in de oren dan de vorige twee platen. Wat vlotter. Soms wat minder Athlete zoals ik ze gewend ben. Maar nogmaals, ik heb de plaat pas één keer beluisterd. Geef hem nu een 3.5, maar binnenkort zal ik kijken of ik deze ga wijzigen

TerryA

ik heb helemaal niks tegen mensen die hun eigen mening hebben over een artiest maar NuRave bij Athlete??
dan denk ik dat je bij een andere artiest moest zijn
maar ja het is wederom een prachtige plaat en misschien ook gewoon beter dan Tourist

avatar van LittleBox
Na het prachtige Tourist ben ik zeer nieuwsgierig naar dit album met de werkelijk afgrijselijke albumhoes....

avatar van AxNUS
Vet Album

avatar van Jumperjack
Ik kende dit niet, maar dit mag ik wel, lekker up tempo. Ik heb wel een andere versie van dit album want mijn tracklist beval 12 songs en is nog anders ook:

1) In Between 2 states
In The Library
9) Airport Disco
10) Best Not To Think About It
11) 09.05 Speyside
12) This Is What I Sound Like.

Dus de volgorde is anders en ik heb een nummer meer en als dit een gelekte versie zou zijn, dat is de kwaliteit extreem goed, 320 kpbs.

*zucht*
Kijk eens naar post 4 en 5, beste Jumperjack.

de vorige twee albums vond ik zeer goed en heb ik ongelofelijk veel gedraaid, op beide albums staan echt pareltjes...dit laatste album is één grote teleurstelling, slechts 2 nummers kunnen me "min of meer" bekoren "airport disco" en "tokyo" ik heb het gevoel dat men een compleet andere richting uitgaat één die meer mainstream ligt, niks vergelijkbaar met vehicles & animals en tourist...ik had grote verwachtingen....helaas, tot zover athlete.

omar schreef:
de vorige twee albums vond ik zeer goed en heb ik ongelofelijk veel gedraaid, op beide albums staan echt pareltjes...dit laatste album is één grote teleurstelling, slechts 2 nummers kunnen me "min of meer" bekoren....helaas, tot zover athlete.

ho, ho, omar: geef dit album een kans! Het is een groeicd, hij wordt alleen maar beter. Ik kan me amper voorstellen dat als je de eerste 2 cd's van hun goed vond, je deze minder zou vinden.
Ik denk zelfs dat ik 'm als hoogste waardeer. Iets meer afwisseling dan de vorige cd's en een paar echt prachtige nummers. Bijvoorbeeld Second Hand Stores is het nummer wat je miste op X&Y van Coldplay. Ok, het klinkt als Coldplay, maar het is wel knap gemaakt.

avatar van Lodewijk
Ik vind het een mooie plaat, maar ze halen toch net niet het niveau van Tourist of Vehicles & Animals. Jammer.

avatar van Montorsi
behoorlijke saaie plaat met weinig intressante nummers. 2*

avatar van didi
Na de cd een paar keer te hebben beluisterd wordt hij voor mij steeds beter. Mijn eerste indruk was ook dat ik hem wat saai vondt. Maar het is een echte groei plaat. En ik wordt er lekker relax van. Ik geef hem een 4.

Voor mij is dit album van Athlete echt een welkome verassing. Ik heb de band in 2005 in het voorprogramma van Coldplay gezien in het Gelredome, waar ze best een bijzonder sfeertje wisten neer te zetten, ondanks het feit dat ze gewoon een secundair actje waren wat speelde terwijl het nog licht was in de zaal. Ik heb toen Tourist bemachtigd, en na een tiental keer luisteren had ik het gevoel te pakken - een bepaald sentiment wat ik nog niet bij andere bands had gehoord. Op één of andere manier weet Athlete zeker een eigen sound neer te zetten. Dit album vind ik een interessante nieuwe stap in de ontwikkeling van de band. Er zitten wat meer experimentele elementjes in, iets meer melodieuze dingetjes enzo en dat bevalt me wel. Ik vind bijvoorbeeld 'the Outsiders' een erg lekkere track waarin een heerlijk sfeertje weggezet wordt met de piano. Ik heb een 4 gegeven voor deze plaat, en dat verdient zij zeker in mijn optiek.

avatar van Nicolage Rico
Deze is helemaal aan me voorbij gegaan. Komt ook omdat ik de 1e 2 albums eigenlijk wel voldoende vindt, ook al zijn het verdienstelijke albums.

avatar van aphexfreak
Tja, wat mij betreft 1 van de betere bandjes van de afgelopen jaren.
Waar een band als Coldplay het maar niet lukt om een in zijn totaal goed album af te leveren lukt het Athlete schijnbaar zonder problemen.
Het is gewoon weer top en duidelijk een vooruitgang in de sound van Athlete.
Volgens mij zelfs gedeeltelijk of helemaal zonder bemoeienis van vervelende pruducers/platenmaatschappij opgenomen en ergens hoor je dat ook terug op de plaat.
De nummers klinken vooral erg eerlijk en persoonlijk.
Mijn persoonlijke favoriet blijft ''It's Not Your Fault'' wat een goed voorbeeld is van de sound op deze plaat, heel erg Ahtlete maar toch net iets anders.

Ik kende Tourist alleen van deze band en dat vond ik een zeer aangenaam plaatje. Niet baanbrekend maar gewoon degelijk en lekkere songs.
Nu zag ik deze cd liggen voor een zeer zacht prijsje (5e) dus maar meegenomen. Het is ook nog een Limited Edition in een soort boekje + dvd.

ben benieuwd!

avatar van itbites
Mooie CD. Heeft even gekost voordat ik "erin" zat, maar nu hoor ik hem graag. De nummers zijn inderdaad wat meer uptempo dan op Tourist en daar is niks mis mee.
Voor mij is de topper toch wel 'This Is What I Sound Like', prachtig liedje.