Dim Gray - Firmament (2022)

Noorwegen
Label: English Electric

1. Mare (3:58)
  2. Ashes (3:13)
  3. Undertow (2:48)
  4. Avalon | The Tide (4:11)
  5. 52~ (4:19)
  6. Abalus | In Time (3:54)
  7. Long Ago (4:07)
  8. My Barren Road (3:17)
  9. Cannons (3:42)
  10. Iron Henry (3:20)
  11. Firmament (2:45)
  12. Meridian (4:56)
avatar van ProGNerD
Verrassende kennismaking met deze jonge Noorse band (met roots in de black metal !) die een toegankelijke zeer sfeervolle, beetje poppy mix van (post)prog, indie en folk maakt waarin de zang een belangrijke, vrij bepalende factor is die me af en toe wat doet denken aan Einar Solberg, als is dit een stuk rustiger dan Leprous.

Geproduceerd door het label van Big Big Train, dus dat moet wel muzikale kwaliteit zijn... => Aanrader

avatar van weegbr
Heerlijk album, mooie vocalen ,ben benieuwd of ze het live waar kunnen maken !!!
We gaan het zien ,morgen in Zoetermeer

avatar van ProGNerD
weegbr schreef:
We gaan het zien ,morgen in Zoetermeer

Veel plezier !

's is dat 't zo'n tering eind uit de buurt is..., maar goed: The Ocean & Playgrounded | Hedon Zwolle donderdagavond is ook leuk