Alter Bridge - Pawns & Kings (2022)

geen stemmen

Label: Napalm

1. This Is War (4:03)
  2. Dead Among the Living (4:52)
  3. Silver Tongue (4:18)
  4. Sin After Sin (6:42)
  5. Stay (4:37)
  6. Holiday (3:58)
  7. Fable of the Silent Son (8:22)
  8. Season of Promise (4:51)
  9. Last Man Standing (5:33)
  10. Pawns & Kings (6:18)
  • vanaf vrijdag 14 oktober te koop
avatar van Kondoro0614
Cool

avatar van legian
De eerste single Pawns & Kings klinkt weer als vertrouwd Alter Bridge. Het is ondertussen allemaal erg vertrouwd en bekend.

avatar van legian
Ook de tweede single Silver Tongue klinkt weer zoals verwacht.

avatar van gigage
Sin after Sin doet mij niet veel. Veel compressie weer zeg , oef.

avatar van milesdavisjr
Hoewel er an sich niet zoveel aan te merken is op de band; een degelijke zanger, redelijke composities en fijn riffwerk weten de heren mij nooit echt te overtuigen. Het debuut was vrij sterk met enkele ruige stampers, een aantal power ballads van het beste soort en een setje uitstekende solo's van Tremonti. Hierna wist men mij amper meer te boeien, met de regelmaat van de klok poepte men plaatjes uit die zoveel op elkaar leken dat ik de albums nooit onderling wist te onderscheiden. Daarnaast mis ik het avontuur bij de heren, daar is niks mis mee, maar wat meer buiten de lijntjes kleuren zou ik persoonlijk toejuichen. Je weet bij elke nieuwe release wat je voorgeschoteld krijgt, hetzelfde geldt voor de titelsong die is vrijgegeven; na een minuut of 2 ebt de spanning alweer weg om vervolgens nog 4 minuten door te pruttelen. Nee, slecht is het allerminst, maar het zou mij verbazen als de band mij in de toekomst nog op positieve wijze weet te verassen.

avatar van legian
Verrassen doen ze inderdaad niet meer. Zo is ook Sin after Sin weer een nummer volgens het Alter Bridge Principe. En ja ze hebben zeker beter geleverd in het verleden. Maar toch blijft ik hier van kunnen genieten.