Bush - The Art of Survival (2022)

Label: Zuma Rock

1. Heavy Is the Ocean (5:13)
  2. Slow Me (3:48)
  3. More Than Machines (3:22)
  4. May Your Love Be Pure (3:22)
  5. Shark Bite (3:50)
  6. Human Sand (3:53)
  7. Kiss Me I'm Dead (3:46)
  8. Identity (4:31)
  9. Creatures of the Fire (4:36)
  10. Judas Is a Riot (4:04)
  11. Gunfight (3:40)
  12. 1000 Years (4:26)
avatar van Juul1998B
Heavy is the ocean is nu uit! Wat klinkt gavin zn stem nog goed zeg, niets veranderd.
Redelijk standaard nummer maar ik hoor wel al meer pit in de vrijgegeven nummers

avatar van milesdavisjr
Bush, de Britse tegenhanger van de ''houthakkerscene'' uit Seattle. Met Rossdale als uithangbord ploeteren de heren nu al drie decennia voort. Zeker halverwege de jaren 90 kon de band bogen op een zekere reputatie op het oude continent. In de slipstream van enkele bekende acts uit het alternatieve Amerikaanse circuit scoorden de heren enkele hits. De band brengt nu met de regelmaat van de klok platen uit die niet aan mij zijn besteed. Rossdale heeft an sich geen slechte stem maar ervaar ik wel als dodelijk saai, hetzelfde kan gezegd worden van The Art of Survival. Bush is al nooit de meest vernieuwende of inventieve band geweest en dat hoeft ook niet, maar het songmateriaal klinkt mij allemaal zo formule matig in de oren dat albums aanvoelen als gerechten zonder smaakvolle ingrediënten. Het gebrek aan eigen smoel, durf en variatie maakt dat Bush nooit enige indruk op mij maakt. En dat is jammer, de heren hadden wellicht een eigen Europese positie op de alternatieve ladder kunnen claimen, maar men heeft naar mijn gevoel de boot gemist. De wat magere compositorische kwaliteiten zullen daar ook mede debet aan zijn geweest.

avatar van Denzradio
Fijn! Nieuw Bush materiaal. Klinkt goed! 5 sterren van mij.

avatar van james_cameron
Deze britse band blijft dapper voortploeteren, ook al liggen de hoogtijdagen inmiddels ver in het verleden. De titel is wat dat betreft wel tekenend. Niettemin is ook dit weer een aardig album geworden, iets steviger dan voorgaand werk, vooral door het lekker zware gitaarwerk. Het songmateriaal is degelijk maar niet heel erg bijzonder, net als de zang van Gavin Rossdale, die nu echt wel achteruit begint te gaan. Op basis van deze plaat kan men nog wel even door, maar heel lang geef ik de band niet meer.

avatar van Funky Bookie
Toch wel 1 van de muzikale verrassingen van dit jaar. Ik vind de nieuwe Bush erg fijn. Heerlijke gitaarmuur onder de nummers, maar toch met genoeg variatie. Heavy Is The Ocean is 1 van de beste nummers van de band.
Ik vind het knap dat de band zich al zolang staande houdt en van mij mogen ze nog wel ff doorgaan.

Prima album hoor van de heren Bush!

avatar van Juul1998B
Ben verrast door het positieve commentaar hierboven.
Ik ben een grote fan van Bush maar vind dat ze dit album wel echt de automatische piloot weg zijn ingeslagen. De nummers lijken zo erg op elkaar dat het vervelend wordt en zijn ook inwisselbaar te noemen.
Op het laatste album deed bush dit ook maar kwamen ze er mee weg door een paar echte uitschieters. Hier zijn er weinig uitschieters.
Door de sound en de stem nog een 2,5