Latin Playboys - Latin Playboys (1994)

Rock / Roots
Label: Slash

1. Viva La Raza (2:48)
  2. Ten Believers (3:17)
  3. Chinese Surprise (3:07)
  4. Mira! (1:25)
  5. Manifold de Amour (2:02)
  6. New Zandu (3:13)
  7. Rudy's Party (2:31)
  8. If (1:41)
  9. Same Brown Earth (3:45)
  10. Lagoon (2:27)
  11. Gone (2:52)
  12. Crayon Sun (3:09)
  13. Pink Steps (2:06)
  14. Forever Night Shade Mary (3:04)
avatar van Poles Apart
Verplichte kost voor de vele liefhebbers van Los Lobos' meesterwerk "Kiko", gemaakt door zo'n beetje hetzelfde team dat "Kiko" naar zulke grote hoogtes stuwde (David Hidalgo, Louie Pérez, Tchad Blake, Mitchell Froom) en ook al klinken de nummers op dit plaatje wat meer als schetsen, en is de sfeer wat losser, het gevoel dat gecreëerd wordt en de indruk die het materiaal achterlaat is andermaal sterk.

avatar van tnf
tnf
Na Los Lobos' Kiko, waar dit aangeraden werd, heb ik ook dit eens opgezet. Hij staat nu voor de tweede keer op. Een enorme uitschieter als 'Kiko and the lavender moon' mist hier (waarschijnlijk), maar over de gehele linie lijkt de instant appeal voor mezelf weer iets groter.

Verder schreef ik bij de eerste luisterbeurt al meteen nummer 9 op, op het 'nader te onderzoeken nummers'-blaadje dat altijd ergens bij de computer in de buurt ligt.

avatar van Slowgaze
Ik heb dit album ooit illegaal proberen te downloaden, maar ik kreeg allemaal zoekresultaten waar ik op z'n zachtst gezegd weinig mee kon.

avatar van heartofsoul
Slowgaze schreef:

Beetje late reactie: het album staat op Spotify, evenals de opvolger.

avatar van E-Clect-Eddy
Meer experimenteel en minimaler, een duister broertje van Kiko

Alsof de lui die Kiko in elkaar timmerden een nachtje doorzakten en de tape-recorder maar lieten lopen.

Het overmatig gebruik van de sampler in sommige nummers staat me wel tegen. Wel fijn, dezelfde mix van subtiele en uitgebreide percussieve invulling als op Kiko.