Musketiers - Musketiers (2022)

Label: AAA

1. Weg van Alles (3:33)
  2. Jij van Mij (2:50)
  3. Lea (3:19)
  4. Kom Maar Naar Me Toe (3:19)
  5. Kan Het Al Bijna Zien (4:22)
  6. Duistere Passagier (4:12)
  7. Noordeloos (5:27)
  8. Terug naar de Baai (3:15)
  9. Licht Boven Jou (3:54)
  10. Het Wordt Toch Niet Beter Dan Dit (3:21)
  11. Daarom Doe Ik Het Niet (2:59)
  12. Dan Donder Je Maar Op (2:11)
  13. Weet Niet Eens Meer Wie Ik Ben (2:51)
  14. Bijna Thuis (3:51)
avatar van meneer
‘Terug naar de Baai’ is zeker ok. Wel herkenbaar aan de stijl die deze Nederlandse zangers al wat jaren hanteren. Dan kom je altijd wel ergens bij de centrale rollen van de Munnik en Jakobsen die natuurlijk alweer meer dan 25 jaar meedraaien in het NL circuit. Ergens is het wat inruilbaar maar ook heeft het wel weer die charme waardoor je wat melancholisch wordt. Ik hoor alleen niet echt veel verschil tussen de 4 stemmen (zingt Lohues alleen op dit nummer mee ?).

‘Noorderloos’ heeft dat ook maar wel zeer bløffiaans. Bij mij gaat dat het ene oor in, het andere..

‘Het Wordt Toch Niet Beter Dan Dit’ is dan weer wat origineler. De samenzang en instrumentatie is mooi.

Ik had hier graag nog een andere vierde zingende musketier bij gehad namelijk Martin Buitenhuis van ‘Van Dik Hout’. Die zou dit album juist (natuurlijk, ik heb nog maar drie nummers gehoord) wat meer scherpte en afwisseling hebben gegeven met zijn stem. Je hoort dat bij De Poema’s ook zo mooi.

Maar goed, wat niet is kan nog komen. Over een tijdje de rest van het album eens beluisteren.

avatar van MarkS73
Na een lovende recensie die ik vandaag las dit album maar eens geluisterd maar het kan mijn aandacht niet echt vasthouden. Elke keer als ik Paul de Munnik hoor wil ik eigenlijk Thomas Acda erbij horen. Dat is eigenlijk ook wat deze plaat teweegbracht, ik heb daarna Acda & de Munnik opgezet...

avatar van kappottevic
all stars band zingt uitgebluste liedjes zonder inspiratie. de melodieën zijn best aardig, maar de teksten hebben echt de gezapigheid van een bejaardentehuis. technisch goed en gepolijst, maar wel zonder vuur. “de lege brandblussers” zou een betere bandnaam zijn geweest.

Kan me er eigenlijk wel in vinden.
Het mist wat energie.