Risky Business (1984)

West-Duitsland
Score / Pop
Label: virgin

1. Bob Seger - Old Time Rock and Roll (3:19)
  2. Tangerine Dream - The Dream Is Always the Same (3:43)
  3. Tangerine Dream - No Future (Get Off the Babysitter) (2:00)
  4. Tangerine Dream - Guido the Killer Pimp (4:21)
  5. Tangerine Dream - Lana (3:53)
  6. Muddy Waters - Mannish Boy (I'm a Man) (4:02)
  7. Jeff Beck - The Pump (5:47)
  8. Prince - D.M.S.R. (5:05)
  9. Journey - After the Fall (4:20)
  10. Phil Collins - In the Air Tonight (5:27)
  11. Tangerine Dream - Love on a Real Train (Risky Business) (3:59)
avatar van Gerards Dream
Ha, deze film heb ik toevallig gezien, en dan te bedenken dat ik en film kijken niet echt bij elkaar horen.

In het kort kan ik hier dus het verhaal schrijven waar de film over gaat. En als daar een fout in zit, dan kan iemand dit nog aanvullen. De film Risky Bussiness gaat over een stel die voor enige tijd hun huis verlaten. De enige die thuis blijft is zoon lief. Deze besluit al snel een groot feest te houden in het grote vrijstaande huis. Alles maar dan ook alles wordt verzet of gaat het huis zelfs uit. De hoofdpersoon wordt al snel verliefd op de blonde Lana en er ontstaan de nodige lachwekkende scenes. Waardoor de lachtspieren flink aan het werk worden gezet. Aan het einde van de film komen de ouders van de hoofpersoon weer thuis en moet alles weer op zijn plek worden gezet. Dit bezorgde mij althans de nodige tranen van vreugde.

De muziek die in deze film wordt gebruikt komt grotendeels overeen met de lijst zoals die bij het album staat vermeld. Voor wie de film niet heeft gezien kan dit album erg rommelig klinken van oude Rock and Roll tot de electronische muziek van Tangerine Dream is een hele stap zou je denken, edoch hier vullen ze elkaar best wel mooi aan. En zonder de film erbij is het gewoon aardige muziek.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
De film ken ik niet en de soundtrack heb ik eigenlijk puur vanwege de bijdrage van Tangerine Dream, ware het niet dat sommige nummers me wel heel bekend voor komen. "No Future....." is niets meer dan een ingekorte versie van het titelnummer van "Exit". Verder is "Guido the Killer Pimp" wel aardig en valt het me op dat het nummer exact hetzelfde begint als "Cloudburst Flight", maar gelukkig al vrij snel veranderd naar een ander thema, met fijne gitaarpartijen van Edgar Froese.
"Lana" begint mooi ingetogen, maar veranderd al snel tot één van de opzwepende passages uit het titelnummer van "Force Majeure".
De beste nummers zijn "The Dream is Always the Same" en "Love on a Real Train", maar die kende ik al van de "Dream Sequence"-compilatie.
De rest van de nummers kunnen me gestolen worden, alhoewel "In the Air Tonight" van Phil Collins natuurlijk een machtig nummer blijft.
Op zich leuk voor bij de TD-verzameling, maar eigenlijk heeft deze soundtrack verder maar weinig om het lijf.

avatar van Gerards Dream
Hij wordt een tikje leuker als je de bijbehorende film hebt gezien, maar qua album een nipte voldoende waard. Leuk om in huis te hebben om de collectie zo compleet mogelijk te hebben. Niet meer dan dat, zoals je terecht opmerkt.