Morcheeba - Dive Deep (2008)

Pop / Electronic
Label: [PIAS]

1. Enjoy the Ride (4:02)

met Judie Tzuke

2. Riverbed (5:23)

3. Thumbnails (2:35)
  4. Run Honey Run (3:43)

met Bradley

5. Gained the World (2:55)

met Manda

6. One Love Karma (3:31)
  7. Au-delà (2:14)

met Manda

8. Blue Chair (4:07)

met Judie Tzuke

9. Sleep on It (5:32)

met Thomas Dybdahl

10. The Ledge Beyond the Edge (2:04)
  11. Washed Away (4:24)

Morcheeba..
Typisch zo'n naam die ik vaak gehoord en gezien heb, maar waar ik me verder nooit in heb verdiept.. Tot mijn spijt.

Want eigenlijk vind ik dit op het eerste gehoor wel heel erg fijn en relaxed klinken.. Daarnaast ben ik liefhebber van het werk van Thomas Dybdahl en vind ik het super dat hij aan dit album mee heeft gewerkt.

Heel erg ontspannende muziek.. Ik ga hier snel nog wat meer van luisteren

avatar van Carolaah
Aaahhhhh, ik vind dit ècht een heerlijke plaat..
Ben ik de enige die er zo laaiend enthousiast over is?
Ik wil nog een beetje voorzichtig doen met de rating,
maar ik heb een gevoel dat die nog wel gaat stijgen naar een 4,5.

Deze muziek valt gewoon zo geweldig goed bij mij.
En de vocals die worden gebruikt, zijn echt goed gekozen.
De lyrics vind ik van prima kwaliteit in combinatie met de wegzwepende klanken.

Perfecte lenteplaat, alhoewel, prima winterplaat ook.. Ik wil hem ook weer niet grijs gaan draaien, want daar is eigenlijk geen enkele plaat voor gemaakt denk ik.. Maar het is wel lastig om dat momenteel niet te doen..

Ik heb hoge verwachtingen, denk dat deze schijf nog wel eens in mijn top 10 kan eindigen.

avatar van Shelter
Carolaah schreef:
Aaahhhhh, ik vind dit ècht een heerlijke plaat..
Ben ik de enige die er zo laaiend enthousiast over is?
Ik wil nog een beetje voorzichtig doen met de rating,
maar ik heb een gevoel dat die nog wel gaat stijgen naar een 4,5.

Deze muziek valt gewoon zo geweldig goed bij mij.
En de vocals die worden gebruikt, zijn echt goed gekozen.
De lyrics vind ik van prima kwaliteit in combinatie met de wegzwepende klanken.

Ze hebben betere albums gemaakt toen Skye nog de zangeres was.
Als je deze goed vindt denk ik dat je de oudere albums nog veel beter gaat vinden. O.a. Charango is echt een meesterwerkje.

Shelter schreef:

Ze hebben betere albums gemaakt toen Skye nog de zangeres was.

Hmm ik vind juist het gebruik van afwisselende vocals heel fijn hier (+ dat ik ook fan ben van Thomas Dydbdahl, dus da's ook al een +-punt)

Ik zal vandaag eens Charango onder de loep nemen dan eens zien of je voorspelling uit komt.

avatar van -SprayIt-
tipje: elsiane;hybrid

Deze plaat staat altijd op om ons jongste dochtertje te doen slapen en dit lukt wonderwel. Elke keer.
Wij vinden de plaat ok maar ga hem toch een jaar niet meer opleggen.

avatar van Carolaah
Oké na enkele jaren moet ik concluderen dat dit toch echt mijn favoriete all time plaat is geworden... Ik ken geen enkele plaat die me zo meeneemt. Dit album heeft een bepaalde relaxte sfeer waar ik enorm van geniet. De nummers zijn erg goed op elkaar afgestemd en het gehele album blijft boeien. Ook de nummers die ik in eerste instantie minder vond krijgen hun charme in het geheel. Er staan zoveel fantastische nummers op en ook de lyrics sluiten mooi aan.

5 sterren.