The Sorrow - Blessings from a Blackened Sky (2007)

Oostenrijk
Label: Drakkar

1. Elegy (0:51)
  2. A Dagger Thrust (3:42)
  3. Dead from a Lovers Hand (4:52)
  4. Knights of Doom (4:24)
  5. (1.45) (1:45)
  6. Numbers of Failure (4:46)
  7. Far Beyond the Days of Grace (4:43)
  8. From This Life (4:51)
  9. Her Ghost Never Fades (3:48)
  10. Darkest Red (5:27)
  11. Thirteen Years (3:49)
  12. Savior, Welcome Home (7:22)
avatar van MuchTheSame
Hm, ben ik dan echt de enigste die deze band kent :-/

Daar moet toch wel verandering in komen

bro
ik ken ze van naam omdat ze bij God Forbid en Devildriver als voorprgramma speelden (wel alweer paar maand geleden hoor). Ik wou erg graag gaan maar kon helaas niet. dus deze band heb ik dus spijtig genoeg ook gemist

avatar van MuchTheSame
Ach je kan even de video kijken van Knights Of Doom, krijg je wel een indruk van deze band

bro
jaja, klinkt best goed. ik denk niet dat het een cd die mij zou bij blijven op lange termijn maar ik zal hier wel goed van kunnen genieten denk ik. ik ga ze misschien wel nog eens checken. tnx

bro
Het heeft lang geduurt, maar uiteindelijk heb ik hem toch eens beluisterd. Erg deftige metalcore, goed genietbaar. Zeker een aanrader.

weetje:
Before the members found each other, they played in various bands:
Andi and Mätze in the melodic punkrock band Disconnected.
Tobi and Dominik got to know each other in the old-school-HC-band Distance and supported bands like Unearth, Darkest hour and Liar.

avatar van MuchTheSame
Hehe, eindelijk heeft hij de plaat geluisterd , dat heeft idd wel lang geduurd

avatar van james_cameron
Degelijke maar wel wat kaal klinkende en weinig originele metalcore. Klinkt erg als Killswitch Engage, zoals veel genregenoten. Niet slecht, daar zijn de songs kwalitatief gewoonweg te goed voor, maar de band heeft hier nog niet echt een eigen gezicht. Dat zou pas gebeuren bij het derde (titelloze) album.