Tangerine Dream - Cyberjam Collection (2007)

Duitsland
Electronic
Label: Eastgate

1. Cool Shibuya (3:54)
  2. Culpa Levis (10:08)
  3. Sad Merlin´s Sunday (8:48)
  4. Pilots of Purple Twilight (4:32)
  5. Elf June and the Midnight Patrol (4:41)
  6. Forth Worth Runway One (5:29)
  7. Order of the Ginger Gild (9:06)
  8. Iguana (5:35)
  9. At Darwin´s Motel (7:31)
  10. United Goblins Parade (5:47)
tangmaster
Dit is nu zo'n vezamelalbum dat veel door mijn cd speler gaat. Dit is nu echt met smaak samengesteld. Prachtig werk uit de TD catalogus.
Met een klein foutje, Exit moet Pilots of Purple Twilight zijn. Maar afgezien daarvan een van de betere compilaties van de laatste jaren.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
tangmaster schreef:
Dit is nu echt met smaak samengesteld. een van de betere compilaties van de laatste jaren.

Met alle respect, maar deze compilatie slaat natuurlijk nergens op. Vertegenwoordigd zijn maar liefst 5 nummers!!! van Goblin's Club. Dan kan je net zo goed dat album in z'n geheel gaan beluisteren.

Ik vind dat een compilatie een mooi, verspreid en objectief beeld moet bieden van de muziek van een band. Cyberjam Collection voldoet hier totaal niet aan.

Excuses voor mijn frustrerende reactie, maar ik kan dit soort releases gewoon écht niet serieus nemen.

Ik vind TD een goede band en mag over het algemeen met veel plezier en waardering naar hun muziek luisteren, maar ik kan het echt op m'n heupen krijgen van dergelijke releases als deze...

Het cijfer is dan ook voor de samenstelling en niet voor de muziek, want die is goed.

Overigens zou deze compilatie later gaan prijken op de uiterst vriendelijk geprijsde 10 CD-boxset The Electronic Journey.
Deze is de moeite waard, vanwege het allesomvattende karakter van deze boxset. Dan kan je meteen deze compilatie voor lief nemen. Iets wat ik dan ook middels die release wel gedaan heb...

avatar van Gerards Dream
Dit album ken ik niet, maar ik krijg bij de zoveelste compilatie album van TD kriebels en roept daarnaast de vraag op: Moet dit nu op een grootte discografie? Volgens mij verdient Edgar Froese genoeg met de andere TD-producten daar zijn dergelijke albums niet bij nodig. Het roept nu het gevoel op van de orgelman die met zijn koperen geldbakje bij je blijft staan omdat je er niet genoeg in hebt gedaan.

tangmaster
Blijft voor mij een van de betere compilaties, ik er wel die minder zijn van samenstelling.

avatar van Gerards Dream
Het is zoals CorvisChrist al schreef een compilatie album waarvan de balans een tikje scheef is. Veel tracks van Goblin's Club met her en der iets anders uit het rijke oeuvre van de band. Wellicht een leuk album om kennis te maken met Tangerine Dream maar voor de ware fan die toch alles heeft van de band is dit een overbodige uitgave. Mijn waardering voor dit album zit meer in de mooie muziek die er op te vinden is dan in de keuze in de tracks die er op staan.