Joesef - Permanent Damage (2023)

1 stem

R&B / Pop
Label: Bold Cut

1. Permanent Damage (1:32)
  2. It's Been a Little Heavy Lately (3:41)
  3. East End Coast (3:46)
  4. Just Come Home with Me Tonight (4:07)
  5. Borderline (3:34)
  6. Didn't Know How (To Love You) (3:15)
  7. Apt 22 (3:02)
  8. Shower (4:00)
  9. Joe (3:07)
  10. Blue Car (3:49)
  11. Moment (3:32)
  12. Last Orders (3:57)
  13. All Good (4:06)
Interessante hoes. Wat zou erachter zitten? Indiepop. Kan interessant zijn. Uitproberen dan maar.

Beetje info opzoeken over de artiest en het zal eens niet zo zijn. Weer kom ik uit bij een queer artiest terwijl ik er niet naar op zoek ben. Maar ja, dan zie ik wie het toegevoegd heeft en had ik het ook kunnen weten

Deze Schot maakt wat mij betreft geen indiepop. Dit gaat veel meer de hedendaagse r&b kant op (het label op deze site is dus veel terechter).

Uiteraard zingt hij over het opgroeien als 'queer kid' (het lijkt wel of ze tegenwoordig niet meer homo zijn... andere discussie zullen we maar zeggen). Joesef is bevriend geraakt met schrijver Douglas Stuart (wiens boeken ik gelezen heb) en er zijn raakvlakken. Geen fraaie omdat Joesef zich kan vereenzelvigen met de hoofdpersoon Suggie Bain uit het boek van Stuart. En als je de boeken niet kent: neem van mij aan dat het geen makkelijke jeugd is geweest en de omgeving niet bepaald vriendelijk.

Andersom herkent Stuart veel in de muziek van Joesef en dan vooral de inhoud ervan.

Genoeg voer voor mij om er serieus naar te luisteren. Als ik echt moet kiezen ga ik voor de boeken van Stuart, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik gewoon niet zo heel erg veel heb met hedendaagse r&b, maar ik herken zeker de rauwe randjes en die zorgen ervoor dat het voor mij interessant genoeg blijft.

De tijd zal leren of dit album nog lang blijft hangen of dat dit er eentje is waar ik aan het einde van het jaar bij het opmaken van de lijstjes denk 'wat was dit ook alweer?'.