Daan - The Ride (2022)

5. The Valley (5:00)
  6. 16 Men (4:21)
  7. Kill (3:30)
  8. The Dancer (3:47)
  9. Women & Children (4:15)
  10. Morning Sun (3:49)
avatar van esteban
Western is wat mij betreft alvast een geweldige Daan.

avatar van CWTAB
Wel jammer dat het een volledig instrumentale plaat is... de single klinkt niet slecht maar voor een ganse plaat

Na 6 jaar had Daan toch wat tijd om teksten te schrijven

CWTAB schreef:

Na 6 jaar had Daan toch wat tijd om teksten te schrijven

Om het met de woorden van Daan zelf te zeggen:

"Eigenlijk zat alles al in de muziek dus dan moet je wijselijk je mond houden."

Zo klonk het bij StuBru, waar hij aangaf dat hij tot vier keer toe een tekst probeerde te schrijven. Zowel in het Frans als Engels, maar volgens hem niks paste. Dit is een herwerking van zijn thema(s) voor de soundtrack van de film Rookie. Vermoedelijk zijn de overige nieuwe songs voorzien van zang.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
De tweede single "High" heeft wel degelijk tekst .

avatar van esteban
High voelt wat als een B-kant uit z'n beginperiode. Niet slecht, echter geen instant grote liefde. Onmiskenbaar Daan, maar ook 'n beetje te braaf? 'k Laat hem nog wat bezinken.

Vintage Daan. Luistert heerlijk weg en onmogelijk om op te blijven stilzitten.

avatar van muziekobsessie
Nou dat heb ik niet, kom er niet doorheen. Heel vermoeiend. De hoezen daarintegen vind ik nog steeds prachtig

avatar van esteban
Was ik aanvankelijk niet onder de indruk van 16 Men, speelt dat gezongen deuntje nu al 3 nachten onophoudelijk in m'n hoofd. Argh! 't Is trouwens de nieuwste single. De nochtans beloofde videoclip voor High is er daarentegen nooit gekomen. Maar deze dus wel.

avatar van esteban
Daan die bij Liefde Voor Muziek het oeuvre van Metejoor gewoon links laat liggen en vervolgens de veelbesproken (bespotte) intro onder handen neemt ... Ge-ni-aal!

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Met Best Days is het tijd voor single 4.