Atmosphere - Sad Clown Bad Summer Number 9 (2007)

Label: Rhymesayers

1. Sunshine (3:36)
  2. The Number One (3:39)
  3. Rftc (3:16)
  4. Mattress (3:35)
  5. Don't Forget (3:47)
RedLightCityBoy
Een erg sterke EP, elk nummer ligt me goed.
Kan me altijd wel vinden in dit soort platen.
Ik hou van dan dit soort rustige beats met mooie verses.
Het zomer gevoel is in het begin nog wel aanwezig, maar later worden de beats wat anders waardoor dat gevoel soms weggaat.

avatar van Gyzzz
MJ_DA_MAN schreef:
Volgens mij heeft dat er niks mee te maken. Een rapper gaat niet anders klinken in de ogen van een luisteraar als die persoon veel dieper in hiphop zit.

Dat denk ik wel. Er zijn nog mensen die Eminem met 2pac verwarren, en dat zijn over het algemeen niet de meest ingewijde hiphopfans

avatar van MJ_DA_MAN
Dat ligt dan puur aan hun.

avatar van thomzi50
Is toch wel logisch? Mensen met een breder referentiekader kunnen vrijwel automatisch een beter onderscheid maken tussen verschillende MC's.

avatar van MJ_DA_MAN
Klopt, maar dan ligt het nog aan hun en niet aan de MC's.

avatar van Gyzzz
MJ_DA_MAN schreef:
Klopt, maar dan ligt het nog aan hun en niet aan de MC's.

Inderdaad, maar dat geeft Kid Acid toch ook onmiddellijk toe?

avatar van MJ_DA_MAN
Ik bedoelde meer in het algemeen, zoals Thomzi ook aangaf.

18 minuten

So?

Maarten||

Ja, dat maakt natuurlijk niet zoveel uit . Wat wel zo is, dat ik wel wat meer tijd nodig heb, om een bepaald gevoel bij een album te krijgen. En dat is zonde, ondanks het een aantal goede nummers zijn.

avatar van MJ_DA_MAN
Dit is dan ook een EP, geen album.

MJ_DA_MAN schreef:
Dit is dan ook een EP, geen album.

Ah oke. Ik wist niet dat EP's in de toplijsten van Musicmeter bestonden.

Lukk0
Voor mij weer een nieuw hiphop album (eigenlijk een EP), maar dit keer een nog kortere. Waar The Mouse & The Mask nog een krappe veertig minuten duurde, houdt het hier na een ruim kwartiertje al weer op. Voor mij is dit wel een positief punt, ik heb er altijd moeite mee om hier lang naar te luisteren en wordt het ook snel zat.

Het eerste nummer, Sunshine, heeft een minimale productie. Meer dan een beat en een hoger pingeltje zijn hier niet, maar het heeft wel iets. Het nummer is in elk geval goed geproduceerd. Ik vind de stem van de mc prettig om naar te luisteren, alleen het refrein vind ik iets minder met de andere stemmen erbij.
The Number One heeft een iets vollere productie en een constante lading stemmen op de achtergrond. Ik vind de mc weer goed, hoewel dit volgens mij wel een andere is, maar die stemmen zijn weer iets minder. De achtergrondstemmen doen me namelijk een beetje aan de huidige r&b denken en daar ben ik nu niet direct fan van.
RFTC heeft een heel lekker begin en weet dit gelukkig ook het hele nummer lang vast. Het deuntje blijft goed hangen en de rapper is weer goed op dreef. Dit maal ook weinig stemmen op de achtergrond, dus voor mij is dit het beste nummer hier.
Mattress heeft ook weer zo'n simpele maar doeltreffende productie, maar is mij iets te simpel en vrijblijvend. Vooral de refreinen zijn weer zwakjes en het melodietje is ook niet leuk meer na drie minuten.
Don't Forget heeft iets donkerder tonen, gecombineerd met de hogere tonen op een piano. Dit contrast vind ik wel leuk en aangezien dit nummer qua zang/raps vind ik het een mooie afsluiter van deze EP.

Al met al vind ik dit een vrij aardige EP, zolang het bij de raps gehouden wordt. Zodra er in de refreinen echter gezongen wordt of wanneer er van die achtergrondstemmen invallen vind ik het een stuk minder. Al met al dus drie sterren van mij.

Davez
Ik kan me He-le-maal in de bespreking van Lukk0 vinden. Alleen kom ik tot de conclusie dat 3.5* een betere weerspiegeling geeft dan 3*

Wij zij leken en niet echt into hiphop/rap en daardoor horen we deze plaat net hetzelfde blijkbaar.

3.5*

avatar van Chrisseh
Lukk0 schreef:
Ik vind de mc weer goed, hoewel dit volgens mij wel een andere is,
Nee hoor. Atmosphere bestaat uit één MC (Slug), en één producer (Ant).

Valt me nu pas eigenlijk op dat ze, vertaald, Slak en Mier heten. Hard.

avatar van Rhythm & Poetry
Haha, meen je dat Chrisseh .

Toen ze begonnen was er nog een MC bij: Spawn. Maar hij is er al in 1997 mee gestopt.

Nog even over het album, om niet al te offtopic te gaan: Met het mooie weer heb ik het toch weer erg vaak beluisterd en dan geniet ik er ook gewoon elke luisterbeurt weer even veel van. Daarom ga ik het toch weer naar 4,5* verhogen, er staat geen minder nummer op naar mijn mening.

avatar van -marco-
Heb alle mogelijk te krijgen ep's besteld, waaronder alle seizoenen, fun ep, stricktly leakage en leak at will.

Vandaag de seizoen ep's ontvangen en vind deze summer wel de beste, als ik moest kiezen.

De lucy ep ( niet te verwarren met The Lucy ford atmosphere ep's ), ford ep's en outcast ep zijn helaas niet te krijgen en volgens mij alleen op lp/download uitgegeven! Jammer

De andere ep's verwacht ik deze week nog, SWEET!!

Rene1979
Ik ken geen slecht stukje muziek van Atmosphere... Seven Travels is de minste voor mij maar ook nog zeer goed. Ik heb net als marco alle eptjes en moet nog de eerste twee cds om het atmosphere plaatje een geheel te maken. Helaas heb ook ik de eerste 4 eps niet..

En de SunShine versie op dit album is te ziek voor woorden!

Frostyx
18 minuten helaas maar, dit is samen met When Life Gives You Lemons Atmosphere op hun best deze heb ik in de zomer veel geluisterd best wel wat ook niet raar is gezien hij 3x in een normaal album past maar relatief gezien ook vaak en hij is mooi

Lukk0
Mijn bespreking hier van minder dan een jaar geleden is ondertussen erg achterhaald. In die tien maanden heb ik een heleboel meer hip-hop geluisterd dan daarvoor en heb er dus iets meer feeling voor kunnen ontwikkelen. Dit blijkt dan toch wel één van de betere te zijn en ook het tweede nummer, dat ik toen minder noemde, blijkt een erg sterk nummer met een, zoals we van Slug gewend zijn, sterke en scherpe tekst. Mijn waardering gaat bij deze dan ook omhoog van drieënhalve naar vier sterren, en de waardering voor Atmosphere in het algemeen blijft hier ook gestaag stijgen.

avatar van MAS
MAS
Erg vette EP Een van de betere uit de serie. Al vind ik ze eigenlijk allemaal wel goed.

avatar van No Surrender
Moet zeggen dat ik dit beter vindt klinken van WLGYL.

avatar van Timmie
goede EP

avatar van Elohim
Wauw... Ik maar denken dat ik weinig mis zonder die EP's... Wat is dit toch heerlijk! Sunshine is zo mooi!
"I think I need to smell fresh air,
so I step out the back door and fell down the stairs"

Zo mooi! Met dat barweinig zeggende pianodeuntje erachter... Echt heerlijk. Zelfde type track als Lazy Sunday van Ep&Esta.

avatar van Silky & Smooth
Lekker zonnige en verrassend soulvolle EP van Atmosphere! The Number One vind ik echt een heerlijk nummer!

avatar van -SprayIt-
Alle tracks zijn lekker op dit EP'tje. Het mist nog wat diepgang en variatie voor een echt hoge score, maar de beats en productie zijn super.