Percee P - Perseverance (2007)

Label: Stones Throw

1. Intro (1:41)
  2. The Hand That Leads You (2:32)
  3. The Man to Praise (3:43)
  4. Legendary Lyricist (2:41)

met Madlib

5. Watch Your Step (4:04)

met Vinnie Paz en Guilty Simpson

6. Who with Me? (3:14)
  7. 2 Brothers from the Gutter (3:13)

met Diamond D

8. Ghetto Rhyme Stories (3:05)
  9. Throwback Rap Attack (3:32)
  10. No Time for Jokes (3:50)

met Chali 2na

11. Last of the Greats (3:15)

met Prince Po

12. BX (Interlude) (0:42)
  13. Put It on the Line (3:17)
  14. The Dirt and Filth (3:32)

met Aesop Rock

15. LA (Interlude) (0:32)
  16. Mastered Craftsman (2:32)
  17. Raw Heat [45 Version] (3:27)
  18. The Lady Behind Me (4:05)
  19. Outro (1:08)
ManMonster
I don't know, dit album is alles behalve slecht maar het had zoveel beter kunnen zijn. De beats zijn veelal te traag om de stijl van Percee P te complimenteren.. Ik denk dat Madlib en Percee P hier zelf ook niet 100% mee tevreden waren anders was dat remix album er nooit zo snel gekomen. Dat remix album vind ik trouwens iets beter dan dit maar als ik Percee P wil horen zet ik toch 9 van de 10 keer Legendary Status op!

dit is een mooie plaat met dikke beats en harde flows raw heat is 1 van mijn favo track. maar wel jammer dat madlib die beat ook heeft gebrukt voor mf doom one beer remix !

ManMonster schreef:

Totaal niet mee eens.

Want..?

Relax
... omdat ik de beats wel vind aanvullen en vind passen bij Percee P zijn rapstyle.
Omdat ik het onzin zou vinden als Madlib en Percee P hiermee niet 100% tevreden waren.

En die Remix albums.. tja, soms heeft Madlib daar nou eenmaal zin in.

avatar van Stapler
Ja lijkt mij ergens ook logischer, Madlib maakt gewoon zoveel en die man doet niks anders dan muziek maken. Het lijkt ook mij sterk dat Percee P ermee akkoord zou gaan, zo van: Mwa het is niet geworden wat ik hoopte maar voorruit het is wel goed genoeg voor een voldoende.
Ik snap ManMonster's gevoel trouwens wel, ik denk alleen dat deze 2 personen gewoon zo geniaal zijn dat het op een of andere manier botst.
Madlib's beats zijn gewoon al nummers op zich en Percee P flowt elke beat kapot (niet alleen op deze plaat) dus dat kan idd botsen. Neemt niet weg dat ik dit een geniale plaat vind.

avatar van BZN
BZN
FlyLo schreef:
Vinnie Paz op een madlib-beat is ook gewoon not-done.

Dit vind ik ook,
maar al die negatieve posts over dit album kan er met mn kop niet bij,
een van de betere hiphop albums ooit wat mij betreft.
Zijn flow is gigantisch, misschien is zijn stem wat eentonig, maar dat hoort gewoon bij zijn manier, de beats zijn net zo nice, 2 legendes met een dik album..

legendary

avatar van Osiris Apis

Osiris Apis schreef:

Meen je.

avatar van Kill_illuminati
Dat had ik ook wel door. Ik wist alleen niet welk spel het was. Het was in het begin ook gelijk mijn favoriete nummer.

P-DawG
Kan hier niet veel mee. Zijn gastoptredens kan ik eigenlijk altijd wel waarderen maar een heel album lang Percee P is mij toch te veel van het goede. Hij flowt wel aardig maar ik kan zijn stemgeluid gewoon niet waarderen en de producties laten op mij totaal geen sfeer achter. Dan houdt het eigenlijk al snel op bij mij.

Ik geef het toch nog 2.5* omdat er wel een paar aardige nummers op staan en het nergens echt heel slecht wordt.

Osiris Apis schreef:

Idd, geniaal .

avatar van Rhythm & Poetry
Elke keer als ik dit album beluister vind ik het wat minder worden. En dat ligt niet aan Madlib - die zeker wel beter kan - maar aan Percee P. Hij is tekstueel een prima mc, maar op alle andere gebieden is het zo eentonig. Ik hoor totaal geen emotie als die man aan het rappen is en zijn stem blijft het gehele album precies het zelfde. Als bijvoorbeeld een MC als Aesop Rock aan het woord komt dan hoor je gewoon hoe Percee P er uit gerapt wordt op alle facetten van het MC-gebied.

avatar van Kos
Kos
Hm... bij mij is het andersom. waar ik eerst nog wat twijfels had bij sommige tracks en dan met name het samengaan van Madlib en Percee begint dat steeds fijner in het gehoor te liggen.
En Aesop mag wat mij betreft Percees veters niet eens strikken.

avatar van thomzi50
Rhythm & Poetry schreef:
Ik hoor totaal geen emotie als die man aan het rappen is
Dat vind ik misschien wel zijn grootste kwaliteit.

Throwback Rap Attack is ill

Daily Operator
Die track met Vinnie P is maar kut niet alleen door VInnie maaro ok die beat is wat eentonig, de rest is wel epic album

avatar van Pooiertje
Rhythm & Poetry schreef:

Die beat van No Time For Jokes brap

avatar van Nr.4
Leuk album, niet meer, niet minder. Vooral voor een Stones Throw release eigenlijk niet boeiend genoeg.

avatar van niels94
Stiekem had ik hier meer van verwacht.

Iedereen op dit album is goed in wat hij doet, laat dat duidelijk zijn. Toch resulteert dat niet in topmuziek. De nummers zelf bevatten daarvoor te weinig elementen die blijven hangen, waardoor het album ook veel te lang duurt.

Allereerst heeft dat met Madlib te maken. Hij is en blijft een prima producer, maar dit komt niet in de buurt van bijvoorbeeld zijn recente werk met Freddie Gibbs, laat staan iets als Madvillainly. Of Quasimoto. Of Lootpack. De beats zijn typisch Madlib, ze hebben dat eigenzinnige randje, maar er springt er nauwelijks een uit. Nooit veer ik écht op bij een beat, zoals ik dat wel doe bij zoveel andere Madlibproducties.

Dan is er Percee P zelf. Die heeft een beetje eenzelfde mankement als Madlib hier. Er valt niets aan te merken op zijn rapvaardigheden, vooral zijn rijmschema's zitten knap in elkaar. Maar ik vind hem nogal monotoon, een beetje saai zelfs. En om nou te zeggen dat hij zoveel boeiende dingen te vertellen heeft... Hij lijkt ook een beetje weg te vallen tegen de beats.

Eindsom: dit is prima muziek, maar er is betere hiphop te vinden. Er staan een paar toffe nummers op, neem Mastered Craftsman en The Dirt and Filth, het wordt helemaal nergens slecht en het sfeertje is wel fijn, maar Perseverance bevat veel materiaal dat weinig indruk maakt.

avatar van Nr.4
Raw heat vind ik keihard. Het is goede hiphop in mijn oren, maar ook wat saai op den duur. Madlib kan veel beter, Percee P rapt te monotoon naar mijn smaak. Vinnie, die ik doorgaans best kan waarderen, vind ik echt een belachelijke bijdrage leveren.