Gaz Coombes - Turn the Car Around (2023)

Label: Hot Fruit

1. Overnight Trains (3:44)
  2. Don't Say It's Over (3:46)
  3. Feel Loop (Lizard Dream) (3:35)
  4. Long Live the Strange (4:23)
  5. Not the Only Things (5:37)
  6. Turn the Car Around (3:47)
  7. This Love (3:45)
  8. Sonny the Strong (4:10)
  9. Dance On (5:05)
avatar van Kaaasgaaf
Leuk, ik gaf hier eerder af op de hoes, maar op vinylformaat blijkt-ie toch best aardig te werken.

avatar van Monsieur'
Don't Say It's Over... Wat een puike plaat is dat. Is het gek dat ik vleugjes van The Veils proef bij deze Gaz Coombes?

aERodynamIC schreef:
En ineens weet ik waar de titeltrack op lijkt: Turin Brakes.

Elke keer als ik dat hoor komt het me bekend voor. Zelfde stijl.

Grappig, die associatie leek me nogal vergezocht, maar zojuist kwam het nummer voorbij en hoorde ik het ook opeens. Ooit luisterde ik Turin Brakes best regelmatig, tot die kwezelachtige zang me intens tegen begon te staan. Maar met Gaz' strot is bijna elke stijl uiterst genietbaar.

Monsieur' schreef:
Is het gek dat ik vleugjes van The Veils proef bij deze Gaz Coombes?
Ja, die associatie snap ik ook wel. Maar waar Gaz me toch vooral aan doet denken (hoewel op deze plaat iets minder dan op zijn vorige, die ook wat elektronischer was) is zijn mede-Oxfordiaan (en naar ik begreep ook oud-klasgenoot en vriend) Thom Yorke. Zowel de productie als hoe hij z'n stem soms gebruikt. En uiteraard de nodige vleugjes Bowie en Beatles.