Analog '82 - Sunsets and Memories (2022)

Electronic / Pop

9. Santa Cruz (5:00)
  10. Venom (3:52)
avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
De al jaren in Nederland wonende Noorse DJ Robert Nickson, maakt hier onder zijn synthwave-alias Analog '82, zijn tweede album Sunset and Memories, een prima vervolg op het eerste album Youthtopia.

Net zoals op Youthtopia, is Sunset and Memories een heel fijne, melodieuze synthwave-plaat vol met catchy melodieuze synthwave-nummers die stuk voor stuk zich al snel in het gehoor nestelen.
De plaat straalt een zomerse sfeer uit, vanwege de vrolijke insteek die de nummers bezorgen en ondanks dat ook deze plaat weer vol staat met prima synthwave-muziek, is deze over de gehele linie niet zo sterk als voorganger Youthtopia.

Laten we het erop houden, dat de nummers individueel gezien nét niet zo memorabel zijn als die op de voorganger, ondanks dat er eigenlijk weinig mis is met de plaat.
Hou je dan ook van melodieuze synthwave waar de thema's per nummer duidelijk op de voorgrond staan, dan kan je niet om dit vrolijke plaatje heen.

Er staan stuk voor stuk gewoon heel leuke tracks op dit album, zoals het mooie, energieke en tegelijkertijd charmante "Metropolis", het vlotte, speelse "Bayside", het stoere en bijna episch klinkende "Orion" wat met gemak het beste nummer is van de plaat en ook "Santa Cruz" heeft een memorabele 'feel' over zich met zijn meeslepende en catchy thema.

Conclusie: gewoon een zeer acceptabel en prima vervolg op Youthtopia, is Sunset and Memories een heel erg fijne synthwave-plaat die elke keer weer uitnodigd om afgespeeld te worden. Niet elk nummer is sterk, maar dat mag de pret niet drukken. Een dikke 3,5 is deze Sunset and Memories het dan ook zeker waard.

Helemaal mee eens! Een prima synth wave plaat.