Kerala Dust - Violet Drive (2023)

geen stemmen

Electronic / Rock
Label: [PIAS]

1. Moonbeam, Midnight, Howl (5:41)
  2. Violet Drive (5:24)
  3. Shake (0:20)
  4. Red Light (3:57)
  5. Pulse VI (5:27)
  6. Jacob's Gun (4:02)
  7. Salt (3:18)
  8. Still There (5:14)
  9. Nuove Variazioni di una Stanza (2:29)
  10. Future Visions (3:57)
  11. Engels' Machine (4:16)
  12. Fine Della Scena (3:33)
  • vanaf vrijdag 17 februari te koop
avatar van coldwarkids
Wat is Pulse VI toch een lekker nummer, zeg!

avatar van coldwarkids
Ook Red Light is super lekker! Deze doet me meer aan DarkSide denken en Moderat.
Alleen dan beter uitgewerkt dan Moderat met hun laatste plaat.

avatar van remcodurez
Als iemand Darkside en Moderat noemt bij een album is mijn interesse gewekt.
Zelf had ik deze naam al eens zien passeren, maar was ik er nog niet bekend mee. Dus heb ik eens wat nummer opgezet.

De brug met DARKSIDE / Nicolas Jaar is snel geslaan. Het is duidelijk dat deze man geïnspireerd werd door Nicolas. Zowel de zang als de instrumentatie is praktisch volledig overgenomen. Het voelt wel wat als een rip-off. Maar op het eerste gehoor wel een degelijke rip-off van de meer zwoele DARKSIDE nummers
Al lijken deze nummers meer gericht op het pop-publiek, daar waar Nicolas met zijn nevenprojecten A.A.L. en ook onder zijn eigen naam meer experimenteel/underground durft te gaan.

De link met Moderat mis ik echter volledig. Ik vind dat je dit hier totaal niet mee kan vergelijken. En al zeker niet met hun laatste album dat, ondanks ik er begin dit jaar ook niet door overdonderd werd, me toch aangenaam verraste live afgelopen maand.

Zelf zie ik nog wel linken met de meer dance-achtige Balthazar / Warhaus nummers. Zeker in de manier van zingen.

avatar van coldwarkids
Blijft heerlijk, link wordt vaak gelegd met Can en andere Duitse Krautrock bands met elektronische invloeden. Zin in!

avatar van coldwarkids
Deze driemansformatie stond goed op m’n radar maar nu Future Visions uit is, beginnen ze ineens veel op Balthazar te lijken. Weg met deze band dus, next! (als de band op de andere nummers net zo zullen klinken)

avatar van Erikpol
Ja dat Pulse VI kwam dus langs op Pinguin radio, en was gelijk verkocht. Benieuwd naar de rest.

coldwarkids schreef:

Moet hier even op terugkomen! Future Visions heeft me uiteindelijk ook weten te pakken. Wel totaal anders dan Pulse VI en Red Light.

Still There
Vijfde single.