Fleetwood Mac - The Vaudeville Years of Fleetwood Mac 1968-1970 (1998)

Blues / Rock
Label: Receiver

1. Intro / Lazy Poker Blues (3:48)
  2. My Baby's Sweeter (3:53)
  3. Love That Burns (4:15)
  4. Talk to Me Baby (3:37)
  5. Everyday I Have the Blues (4:13)
  6. Jeremy's Contribution to Doo-Wop (3:34)
  7. Everyday I Have the Blues (4:23)
  8. Death Bells (5:05)
  9. (Watch Out for Yourselves) Mr. Jones (3:35)
  10. Man of Action (5:21)
  11. Do You Give a Damn for Me (3:45)
  12. Man of the World (3:28)
  13. Like It This Way (3:17)
  14. Blues in B Flat Minor (4:16)
  15. Someone's Gonna Get Their Head Kicked in Tonight (2:58)
  16. Although the Sun Is Shining (2:24)
  17. Showbiz Blues (6:51)
  18. Underway (16:15)
  19. The Madge Sessions #1 (17:21)
  20. The Madge Sessions #2 (2:42)
  21. (That's What) I Want You to Know (3:54)
  22. Oh Well (2:47)
  23. Love It Seems (2:39)
  24. Mighty Cold (2:28)
  25. Fast Talking Woman Blues (4:02)
  26. Tell Me from the Start (2:02)
  27. October Jam #1 (5:01)
  28. October Jam #2 (1:57)
  29. The Green Manalishi (With the Two-Prong Crown) (4:43)
  30. World in Harmony (3:28)
  31. Farewell (2:18)
Harald
Een heel goede dubbel cd verzameling van outtakes van de bands first lin-up uit hun blues rock georienteerde periode en voor het eerst officiel released. Een aantal nummers vind ik op deze verzameling beter of terminste interessanter als op de officiele release. Die alternate versie of "Oh Well" van "Then play on" wordt b.v. van Peter Green met meer vuur en dynamiek gespeelt dan op the album version. Nog een highlight op deze verzameling is The Green Manalishi", en laat duidelijk de richting zien waar na toe Peter met deze band wilde gaan.

De " Madge Sessions 1" begins met een goede shuffle, gaat over in een Yardbirds-style "rave up" naar een grand finale met fantastische guitaren duels. Nooiet was drummer Mick Fleetwood beter als op de The Madge Sessions", en met behoorlijk meer energie dan ooit.

De dubbel cd verzameling is een boeklet met onbekende fotos en interessante anekdoten bijgevoegt

Van deze verzameling bestaat ook een edition met een DVD erbij

Deze Chicago Blues orienteerde verzameling is absolute kost voor alle serieuse Peter Green's Fleetwood Mac en blues fans.

Peter Green: Some people think that the blues is just a way of playing guitar but it isn't. The blues really is about having the blues.

avatar van gijs van e.
De nummers op deze verzameling zijn toch allemaal nog niet eerder uitgebracht, of wel??(Op wikipedia staat dat ze allemaal previously unreleased zijn)

avatar van IntoMusic
Eindelijk heb ik dit album gevonden voor een 'schappelijke' prijs (29 euro). Het is het album waar ik al een tijdje naar uitkijk, aangezien de sfeer van dit album geweldig moet zijn met de basis van Fleetwood.

Nieuwstad
Deze versie van "Oh Well" is echt dikke vette heersch!! Veel beter dan het origineel_O_

avatar van musician
Wat is er dan anders aan? Is het niet gewoon de single versie?

IntoMusic schreef:
(in 2008) (...) Zodra ik de schijfjes in mijn cd-speler heb gelegd en ik 4 luisterbeurten achter de rug heb , zal ik de beoordeling geven. Wat kan een mens toch gelukkig worden van 2 glimmende schijfjes

En?

avatar van Koos R.
Een geweldige inkijk in het totstandkomingsproces van nummers uit de bluesperiode van Fleetwood Mac. Ten tijde van het uitbrengen waren het nummers of versies die nog niet eerder op CD waren uitgebracht. Extra pluspunt is dat er een uitgebreid boekwerk met de achtergrondverhalen in zit.

Love that Burns, je vraagt je af waarom juist deze subtiele versie niet op het originele album werd uitgebracht. Wonderschoon gitaarspel. De radio-sectie van Jeremy Spencer (6 t.m 10), heerlijk hilarisch en over de top. De lange Madgesessions als complete take en het zweefvliegende Underway zijn twee nummers die me lang lang bijblijven. Deze 2cd, een pareltje in de collectie.