Edgar W. Froese - Ambient Highway Vol. 4 (2003)

Duitsland
Electronic
Label: TDP

1. Colorado Dawn (9:15)
  2. Great Barrier Reef (4:12)
  3. Bourbon Street Parade (4:28)
  4. Descent Like a Hawk (5:10)
  5. Juniper Mascara (4:29)
  6. Pinnacles, Part Two (8:01)
  7. Vulcano (5:04)
  8. Metropolis (5:44)
  9. South Dakota (3:31)
  10. Year of the Falcon (5:43)
  11. Raindrops on Black Skin (3:55)
avatar van Gerards Dream
Na een boeiende reis over de Ambient Highway is dit al de laatste. Op dit vierde deel is opnieuw mooie muziek te horen van Edgar Froese. Dus de gordel maar weer eens om en lekker reizen in het hoofd.

Het gevoel zit er gelijk goed in op de track Colorado Dawn. De strepen op de weg schieten onder de auto voorbij. De vakantie is haast ten einde en er is nog zo veel te doen en te zien. De landschappen zijn in ieder geval erg mooi en de muziek vult dit erg goed aan. Spannend en wijds wisselen elkaar af of versterken elkaar. De drive is zo goed dat het moeite loont om het thuisfront dit te laten weten middels een kaartje.

Zo denkend over het reizen is daar de gedachte ineens: Waar is de oude bandrecorder gebleven? Deze serie cd's van Edgar Froese zou je eigenlijk non-stop achter elkaar moeten kunnen draaien. In dat geval zou je een dagdeel geestelijk even helemaal weg van de wereld kunnen zijn. Wat ondanks herbewerkingen van bekende stukken geen straf zou zijn. Al met al heb ik erg genoten van de vier delen van Ambient Highway. Een reeks die in waardering eerder gaat groeien dan dalen op dit moment.