Jordan Rudess - The Road Home (2007)

Rock / Metal
Label: Magna Carta

1. Dance on a Volcano (8:46)

met Neal Morse

2. Sound Chaser (12:56)
  3. Just the Same (8:25)
  4. JR Piano Medley (8:24)
  5. Piece of the Pi (3:07)
  6. Tarkus (22:47)

met Kip Winger en Steven Wilson

avatar van meyer
Wat een hoes!
Jordan Ruddes, nu al een legende, zijn muziek is soms niet om aan te horen maar bij momenten kan ik van zijn technisch gesneuzel genieten. Tarkus, is dat een cover van Emerson Lake & Palmer? Nuja, stiekem toch wel benieuwd naar dit album aangezien hij momenteel de meester in keybord is en ik dit instrument ook bespeel.

avatar van Kasperbert
Dit hele album is een groot covergebeuren. Een eerbetoon van Jordan aan zijn inspiratiebronnen. Eigenlijk is het denk ik vergelijkbaar met het idee van Metallica achter Garage Inc. Desalniettemin ben ik wel benieuwd naar dit album, al helemaal naar de cover van Tarkus.

Stijn_Slayer
Ken alleen 'Tarkus', omdat ik die op Youtube een keer tegenkwam. Ontegenzeggelijk zit dat muzikaal goed in elkaar, maar Steven Wilson is bij lange na geen Greg Lake (in z'n hoogtijdagen). Rudess voegt wel een aantal interessante interpretaties toe aan het stuk, maar ook een minstens zo groot aantal aanpassingen dat minder goed uitpakt. Wel dapper om de grootste toetsenist sinds Chopin onder handen te nemen.

Prima vertolking van Dance on the Vulcano, maar ook de Pianomedley met overgang naar een King Crimson nummer is top!! en Tarkus (Emerson, L & P).
Kortom onze Dream Theater pik heeft er werk van gemaakt. Mooie nummers in een prachtig jasje