Ava Max - Diamonds & Dancefloors (2023)

Label: Atlantic

1. Million Dollar Baby (3:04)
  2. Sleepwalker (3:10)
  3. Maybe You're the Problem (3:10)
  4. Ghost (3:01)
  5. Hold Up (Wait a Minute) (2:28)
  6. Weapons (2:31)
  7. Diamonds & Dancefloors (2:30)
  8. In the Dark (2:52)
  9. Turn Off the Lights (2:36)
  10. One of Us (2:58)
  11. Get Outta My Heart (3:00)
  12. Cold as Ice (2:23)
  13. Last Night on Earth (2:57)
  14. Dancing's Done (2:46)
Dit album komt wat mij betreft dicht in de buurt van popperfectie. Lekkere, aanstekelijke en dansbare pop-, dance- en discobeats. Eigentijds en toch ook een beetje retro. Af en toe doet het denken aan The Weeknd en Abba. Dat alles gecombineerd met sterke, herkenbare vocals en refreinen. Ik ben blij verrast! Het hele album staat eigenlijk vol met "bangers". Zeer radiovriendelijk is het in ieder geval. Ava Max wordt vaak vergeleken als een goedkoop aftreksel van Lady Gaga en Dua Lipa, maar met dit album bewijst ze het tegendeel. Enige kritiekpuntje: sommige liedjes zijn een beetje kort. De campagne rondom het album was wel een rommeltje, maar het eindresultaat staat als een huis. Mijn favoriete nummers tot nu toe: Turn Off The Lights, Hold Up (Wait A Minute) en Get Outta My heart.