Ava Max - Diamonds & Dancefloors (2023)

Label: Atlantic

1. Million Dollar Baby (3:04)
  2. Sleepwalker (3:10)
  3. Maybe You're the Problem (3:10)
  4. Ghost (3:01)
  5. Hold Up (Wait a Minute) (2:28)
  6. Weapons (2:31)
  7. Diamonds & Dancefloors (2:30)
  8. In the Dark (2:52)
  9. Turn Off the Lights (2:36)
  10. One of Us (2:58)
  11. Get Outta My Heart (3:00)
  12. Cold as Ice (2:23)
  13. Last Night on Earth (2:57)
  14. Dancing's Done (2:46)
Dit album komt wat mij betreft dicht in de buurt van popperfectie. Lekkere, aanstekelijke en dansbare pop-, dance- en discobeats. Eigentijds en toch ook een beetje retro. Af en toe doet het denken aan The Weeknd en Abba. Dat alles gecombineerd met sterke, herkenbare vocals en refreinen. Ik ben blij verrast! Het hele album staat eigenlijk vol met "bangers". Zeer radiovriendelijk is het in ieder geval. Ava Max wordt vaak vergeleken als een goedkoop aftreksel van Lady Gaga en Dua Lipa, maar met dit album bewijst ze het tegendeel. Enige kritiekpuntje: sommige liedjes zijn een beetje kort. De campagne rondom het album was wel een rommeltje, maar het eindresultaat staat als een huis. Mijn favoriete nummers tot nu toe: Turn Off The Lights, Hold Up (Wait A Minute) en Get Outta My heart.

avatar van S1998
Lekker popalbum van Ava Max. Veel van de nummers zijn al dikke hits geworden de afgelopen tijd. Het is niet vernieuwend of experimenteel, het is gewoon lekker dansbaar en radiovriendelijk

avatar van Devoo
Ik hou van popzangeressen met een unieke stem. Dat heeft Ava Max niet. Wanneer ik haar hoor zingen, kan ik de stem niet plaatsen bij de zangeres. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn als je songmateriaal erg sterk is. Dat is ook hier niet echt het geval. Is het slecht? Zeker niet! Fijne, toegankelijke liedjes, maar nergens opzienbarend.

avatar van MIAB
Opvallend, het lijkt erop dat in de snelle wereld van tegenwoordig we weer teruggaan naar "korte" nummers. Op zich niet erg, want dat kan de kwaliteit ten goede komen. Ava Max is HOT en met dit album zet ze weer een stapje dichterbij om straks in het rijtje Lady Gaga, Pink en andere grote popartiesten te komen. Sleepwalker en Diamonds & Dancefloors gaan de hitlijsten absoluut bestormen als dit singles worden. 4*

1. Million Dollar Baby (3:04) --- 3,5
13. Last Night on Earth (2:57) --- 3,0
14. Dancing's Done (2:46) --- 4,0

avatar van S1998
MIAB schreef:

Dat gun ik haar absoluut. Maar toch mist ze nog die uitgesprokenheid / personality / vernieuwing die Gaga / Katy / en ofc Madonna wel hadden aan het begin van hun carrière. Dua Lipa heeft dat naar mijn mening ook niet, maar scoort ook hit na hit. Misschien hoeft het in deze tijden niet meer zo extra?