Kovacs - Child of Sin (2023)

Soul

5. Freedom (2:55)
  6. Love Parasite (3:31)
  7. High Tide (3:26)
  8. Motherless Boy (3:10)
  9. Not Scared of Giants (3:07)
  10. Mama (2:39)
avatar van Reijersen
Een bijzondere verschijning op het podium was de eigenzinnige Kovacs altijd wel. In het begin nog met een soort wolven-cape om. Daarnaast sprak haar muziek ook voor zich. Kovacs deed het altijd net even anders. Niet alleen door de sfeer die er in de muziek gemaakt werd, maar ook door haar stemgeluid. Dit Child of Sin borduurt voort op hetgeen ze in haar vorige platen ook heeft gedaan. Daardoor zou je kunnen zeggen dat de verrassing er een beetje vanaf is, maar maakt de muziek niet minder goed. Er is genoeg leuks te beleven op Child of Sin. Neem het (inderdaad) breekbare Fragile. Een prachtig nummer. Of het op één of andere manier herkenbare Child of Sin (waar ken ik dit toch van?) met het bijzondere samenspel tussen stem en piano. Het stemmige Mama wat een mooi einde is van dit album, maar ook het lekkere Freedom is het benoemen waard. Kwaliteit is dus nog steeds zeer zeker aanwezig, maar zoals gezegd is die eigenzinnigheid van Kovacs nu bekend en daardoor wat minder verrassend.