John Frizzell - Alien Resurrection (1997)

Score
Label: RCA

1. Main Title (2:08)
  2. Post-Op (1:21)
  3. Docking the Betty (2:18)
  4. Priva Son D'Ogni Conforto (5:28)

met Maureen Forrester

5. Face Huggers (2:11)
  6. Call Finds Ripley (3:02)
  7. The Aliens Escape (4:13)
  8. Ripley Meets Her Clones (2:21)
  9. What's Inside Purvis? (2:29)
  10. They Swim... (6:28)
  11. The Chapel (2:35)
  12. The Abduction (3:33)
  13. The Battle with the Newborn (6:03)
  14. Ripley's Theme (2:14)
neo
Interessant bij dit soort reeksen is de wisselingen van componisten.Denk Bond, denk Star Trek… Iedere componist benaderde een Alien project op zijn eigen manier. Frizzell een naam, die meteen gelinkt wordt aan chaotische horror composities. Hier is dan dan ook niet veel anders. Don Davis heeft op sommige punten voor zijn Matrix scores wat overkomsten (als het aan komt op chaos). Opvallend is hoe de componist eigenlijk van elke voorgaande persoon uit de reeks wel wat oppikt. ''Ripley´s Theme'' doet denken aan het thema van Goldsmith van Alien. ''They Swim'' is chaotisch, krachtig qua orchestratie, een hels tempo. Doet denken aan ''Futtile Escape'' van Horner. Qua rake sfeerschetsen weer meer van Goldenthal. De track van Handel heeft een eigenaardige werking. Misschien is het wel een nummer wat je even weghaalt uit de donkere sferen met een rustgevend, krachtig stuk met een helse vocaal. Heel wisselend, want andere keren haalt het mij helemaal uit de sfeer. 4 sterren