John Tavener - Fragments of a Prayer (2006)

Alternatieve titel: Fragments of a Prayer from the Motion Picture Children of Men

Score
Label: Varèse Sarabande

1. Fragments of a Prayer (15:21)
  2. Eternity's Sunrise (10:53)
  3. Georg Friedrich Händel - Alexander's Feast / War, He Sung, Is Toil and Trouble (4:44)
  4. Gustav Mahler - Kindertotenlieder / Nun Will Die Sonn' So Hell Aufgeh'n (5:31)
  5. Krzysztof Penderecki - Threnody for the Victims of Hiroshima (9:59)
  6. Songs of the Angel (4:35)
  7. The Lamb (3:20)
  8. Mother and Child (12:38)
  9. Mother of God, Here I Stand (3:28)
avatar van meneer
Mooi om John Tavener op MuMe tegen te komen. Ik ben een groot fan van deze componist. Natuurlijk is 'The Lamb' een bekend stuk, maar de man heeft zoveel meer moois gemaakt. 'Song for Athene' is bv wonderlijk prachtig !

Dit is Music Meter, een fantastische site, maar ik blijf vinden dat Klassieke Muziek de bron is voor alle albums die op deze site staan. Maar het genre wordt of, bijna compleet genegeerd, of is te groot en te gecompliceerd voor deze site.