Mirror System - Mirror System (2005)

Electronic
Label: A Wave

1. Cloud (6:59)
  2. Stella [Duende Mix] (7:53)
  3. Hilal (6:40)
  4. Flex-E-Fun (8:06)
  5. System a La Folie (5:03)
  6. Lazy (7:26)
  7. Mirror Beach (8:17)
  8. M Theory (5:57)
  9. Fluidity (7:31)
  10. Merchant of Colours (7:04)
  11. Transilo (4:06)
avatar van YoG
YoG
Dit schijnt een downtempo-project van System 7 te zijn..
muh gaat het eens proberen..

avatar van YoG
YoG
Inmiddels twee jaar verder.... sinds een paar maanden dit album in bezit.. geweldig mooi! Hele fijne downtempo/ambient-techno nummers met een fijn randje 'psy'.
Vooral tracks 2 tm 4 zijn erg mooi (die laatste is mede geproduceerd door LX Paterson, van The Orb)

Van hun site:
"Track 2 - Stella (duende mix) is a cover of the Jam & Spoon trance classic with
the main theme played on multiple acoustic guitars"

Ze hebben dit jaar ook een hele erg fijne mix uitgebracht, inde zgn Reflector serie.. volume 4
onder de naam The 69 Steps. Dat begint net zo ambient/techno als dit album maar wordt dan wat venijniger door wat toevoegingen van detroit-techno, tech en progressive

avatar van Thin Air!
YoG schreef:

Ik ken eigenlijk alleen 69 steps sinds een tijdje. Deze heb ik aan laten maken op Musicmeter en wordt hopelijk snel zichtbaar op de site.
Via Mirror System ben ik nu verder aan het graven naar System 7. Ik heb al wat clipjes gezien op youtube. Leuk dat ze de elektrische gitaar zo veel gebruiken op het podium.

YouTube - System 7
wat een belachelijk goed nummer is dit eigenlijk..