Ten Sharp - Early Days (2022)

Label: Sony

1. When the Snow Falls [Single Version] (4:26)
  2. Time and Time (3:47)
  3. Japanese Lovesong (4:39)
  4. Goin' On (3:40)
  5. Last Words (4:20)
  6. White Gold (3:42)
  7. Way of the West (4:00)
  8. Cut the Deal (4:26)
  9. When the Snow Falls [Extended Version] (8:17)
  10. Japanese Lovesong [Extended Dance Mix] (10:41)
  11. Last Words [Extended Re-mix] (8:03)
avatar van vigil
Fijn dat dit beschikbaar is gekomen. Het zeg maar (mid) jaren 80 werk waarbij de band doorbrak maar ondanks de goede reacties en recensies ook weer niet echt kon doorpakken. Iets wat een paar jaar later in de 2de adem (en in afgeslankte vorm) natuurlijk meer dan goed kwam. .

De lange versies zijn overigens meer dan prima!

avatar van WesleyX16
Ik heb de eerste 3 singles. Maar Way Of The West vond ik ook een goed nummer. Dit is ook het nummer met de meeste power van Ten Sharp.

Eigenlijk vond ik deze periode van Ten Sharp veel beter, dan wat daarna kwam. Jammer dat er destijds geen album uitkwam. Misschien waren ze er ook niet klaar voor. Maar waarschijnlijk speelde er erder andere redenen.

Leuke release. Wat meer erkenning voor deze prima band uit Purmerend kan geen kwaad.

Leuk bandje dit Ten Sharp. Aantal bekende nummers en ook wat vaag bekende. Last Words zou zo een track op een Talk Talk album kunnen zijn. Het grootste succes (You) kwam natuurlijk later.

avatar van WesleyX16
WillemM schreef:

Toen ik deze band voor het eerst hoorde ging mijn gedachte ook naar Talk Talk. Ook hun eerste single When The Snow Falls die deed me toen denken aan Talk Talk. Misschien dat ik ook juist daarom voor Ten Sharp ging.

Deze band Viva Voce - Meet the Eyes (1990) - MusicMeter.nl hadden met hun eerst 2 singles die een beetje in het verlengde van Ten Sharp lagen. Het is misschien iets meer new wave. Ik geloof dat ze ook een beetje uit dezelfde regio kwamen. Want na hun eerste album heb ik niets meer van deze band vernomen.

Uit Hoorn komen ze: Viva Voce | Nldiscografie.nl

avatar van spoiler
In deze periode had deze band leuke singles. Japanese Lovesong en When the snow Falls heb ik destijds zelfs op vinyl single gekocht.

Maar de muziek van na deze periode sla ik even over.
Het sloeg beter aan bij de massa, maar niet bij mij.

avatar van gaucho
Ja, deze periode uit de Ten Sharp-geschiedenis leek helemaal vergeten. Die singles en de bijbehorende maxi -singles zijn nadien nooit meer als verzameld werk uitgegeven.
Ook ik ben blij met deze uitgave. Ik kan er alleen niet achterkomen waar het verkrijgbaar is. Of is dit een streaming-only release?

avatar van gaucho
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: ja dus. Verdorie, dat is knap lullig. Ik had toch wel graag een CD-release van die Early Days-compilatie willen zien. Daar leent-ie zich met een speelduur van een uur pima voor. Maar het zal 'in this day and age' wel niet lonend zijn om daar pakweg 250 exemplaren van te laten persen. Wat een wereld...

Niet op cd? Man