Swans - Is There Really a Mind? (2022)

Label: Young God

1. Paradise Is Mine (8:04)
  2. The Beggar (6:58)
  3. The Parasite (9:53)
  4. Los Angeles: City of Death (3:52)
  5. Ebbing (5:59)
  6. Why Can't I Have What I Want Any Time That I Want (6:56)
  7. The Memorious (8:23)
  8. Michael Is Done (5:40)
  9. Unforming (6:41)
  10. No More of This (7:55)
avatar van Hacker
Ah, kijk nou eens, een nieuw Swans album op komst...

Ik dacht eigenlijk al een tijd aan zoiets als de titel van track 8
Want ik dacht een paar jaar geleden vernomen te hebben dat de stekker er uit getrokken was door Michael Gira. Blijkbaar niet dus.

En ik vrees ook wel enigszins voor datgene dat deze te bieden heeft. Want zo'n beetje alle albums na Soundtracks For The Blind hebben me niet kunnen overtuigen.

Maar laat ik positief eindigen, ik ga ´m t.z.t. toch een kans geven.

avatar van Poles Apart
Hacker schreef:

Ik meen ergens gelezen te hebben dat Gira het tijd vond voor een nieuwe Swans line-up, en dat het vorige album het laatste was van de toenmalige bezetting. Geen idee of er nu dus ook daadwerkelijk een andere bezetting is?

avatar van Hacker
Oh, dat zou het misschien ook geweest kunnen zijn, ik weet het niet meer.

Even wat info op YG-records opgezocht :

Is There Really A Mind? – YOUNG GOD RECORDS - younggodrecords.com

Daar word ik ook niet vrolijker van zeg ( nu al uitverkocht ? )

( De bezetting staat er bij, staan toch wel een aantal namen die ik eerder gezien heb )

avatar van Barney Rubble
Een nieuwe swans is altijd de moeite van het beluisteren waard. Al vond ik Leaving Meaning dan weer wat minder overtuigend.

De informatie klopt niet... Deze CD staat al een jaar bij mij in de kast.
Dit is (zoals je kunt zien als je de link die Hacker geplaatst heeft volgt) een fundraiser album voor het daadwerkelijk nieuwe album dat binnenkort verschijnt.
Michael Gira heeft dit in het verleden vaker gedaan. Altijd gelimiteerd (tot 1000 stuks geloof ik) met allerlei optionele extra's.
Op deze CD staan wel nieuwe nummers, die vaak de opzet zijn voor wat er op het nieuwe album gaat verschijnen. Maar Michael kennende toch weer radicaal andere versies

avatar van Elvenraad
In juni dit jaar zal het echte nieuwe album verschijnen: The Beggar. Dat zal ongetwijfeld interessanter zijn dan dit vehikel.

Dus deze dient verplaatst te worden naar 22 februari 2022

avatar van dix
dix
Vanaf 6 januari te koop? Dacht het niet.

avatar van Bongo Fury
Hacker schreef:

Meen je dat? Ik ben Swans fan vanaf Children Of God en stond zeer sceptisch tegenover de reunie in 2010, maar The Seer en To Be Kind zijn het beste wat Gira gemaakt heeft imho

Dit is inderdaad geen nieuwe cd zoals Nyarlathotep al aangeeft. is vorig jaar uitgekoemn als fundraiser voor het nieuwe album dat dit jaar verschijnt. staat vol met akoestische demo's voor het te verschijnen album.

avatar van WhoAmI
WhoAmI (crew)
Erg vreemd dat dit album uit 2022 pas vanaf vandaag te koop zou zijn. Dat is ook niet het geval; maar het is ook niet de datum die ik had ingevoerd bij het toevoegen.

Het album staat sinds 5 januari 2022 op Soundcloud, dus die datum houd ik aan:

Stream SWANS | Listen to Is There A Really A Mind? playlist online for free on SoundCloud

Bedankt voor het melden!