Roger Waters - The Lockdown Sessions (2022)

Label: Sony

1. Mother (7:20)
  2. Two Suns in the Sunset (6:01)
  3. Vera (5:14)
  4. The Gunner's Dream (5:32)
  5. The Bravery of Being Out of Range (6:51)
  6. Comfortably Numb 2022 (8:30)
avatar van battersea
Zeg het maar: comfortably numb zonder Gilmour solo maar met Echoes achtige uitlatingen en een dijk van een stem a la Great gig in The sky…

Niet objectief te beoordelen lijkt me

Gewaagd
Anticlimax
Apotheose?

Waters’ songwriting kwaliteiten blijven uiteraard overeind

avatar van Fathead
Gunners Dream is wel mooi gedaan, hoor.

avatar van MarkS73
Mooi, vooral de versie van 'Mother'. Al dat onweer in 'Comfortably Numb' had voor mij niet gehoeven...

avatar van EttaJamesBrown
Wat een fijne selectie. Ben erg blij dat persoonlijke favorieten zoals Gunner’s Dream ook gespeeld worden. Amusant decembercadeautje voor deze ouwe lul.

Enne, Vera is geen extended version of zo: stiekem is ‘Bring the boys back home’ meegeteld. Eens met Roger dat de jongens naar huis mogen

avatar van cddrive
is deze ook als LP te koop?

avatar van Poles Apart
cddrive schreef:
is deze ook als LP te koop?

Nog niet, maar gaat volgend jaar wel fysiek verschijnen. Even geduld dus nog. Ondertussen werkt Waters ook al aan een nieuw studio-album.

avatar van echoes
Ik vind het best aardig om deze versies te horen, maar vind het ook weer niet bijster bijzonder en zal het niet snel weer draaien, behalve dan Comfortably Numb, die vind ik prachtig en de voice solo aan het eind weergaloos mooi. Beetje jammer alleen van die te luide en overdreven neppe onweer geluiden, maar een waardige vocale tegenhanger van Gilmour's solo.

avatar van Broem
Ben misschien niet objectief genoeg als fervent fan van Roger maar dit is toch fantastisch. Mooie interpretaties van die bekende liedjes. Klinkt enerzijds vertrouwd en anderzijds prikkelt het je zintuigen om er goed voor te gaan zitten. Vind de Comfortably Numb versie gedurfd maar goed te verteren. Variatie van spijs doet eten. Well done Roger.

Is precies niet verkrijgbaar op CD. Jammer

avatar van Floydian
Album had wat mij betreft in lockdown mogen blijven. En dan de versie van CN....gedurft maar gefaald.

avatar van Alicia
De zingende dames - met name op Comfortably Numb maken de liedjes - voor mij althans - er niet aantrekkelijker op. Jammer!

avatar van Leptop
Ik kan hier dus juist wel heel goed naar luisteren. Verdiepende versies naar mijn mening.

avatar van Rogyros
Ik weet het niet met dit album. Mother vind ik mooi gemaakt, al ken ik zijn recept nu wel. Hij gaat praatzingen en dan komt er een net dameskoortje die het overneemt. The Final Cut vind ik een matig album. Ik wordt daar niet echt warm van. De nummers van dat album op deze plaat maken dat gevoel niet beter.
Comfortably Numb is wel bijzonder. Dat is wel interessant. Gedurfd, en niet gefaald. Die geluidseffecten zoals onweer vind ik eigenlijk wel prima uitgedacht. Hij maakt er wel echt wat anders van. Ga ik het dan ook echt vaker beluisteren? Nee, dat denk ik niet. De Gilmouriaanse Comfortably Numb heeft mijn absolute voorkeur. Maar ik waardeer wel wat Waters hiervan gemaakt heeft.

Ik ga er niet echt warm voor lopen en zal ook niet naar de platenzaak rennen. 3 sterren.