The Smile - The Smile at Montreux Jazz Festival, July 2022 (2022)

Rock / Electronic
Label: XL

1. Pana-Vision (4:16)
  2. Thin Thing (4:24)
  3. The Opposite (3:18)
  4. Speech Bubbles (3:53)
  5. Free in the Knowledge / A Hairdryer (11:53)
  6. The Smoke (4:04)
  7. You Will Never Work in Television Again (3:10)
avatar van YouWillNeverWorkInTelevision
Optreden van Montreux Jazz Festival eerder dit jaar voor de komende 48 uur Online, EP komt morgen.

Hele vette uitvoering van Free in the Knowledge & A Hairdryer, dat was ook een van mij hoogtepunten van het concert in Paradiso.

avatar van meneer
nog net op tijd uitgebracht om tweede in de jaar lijst te worden ?

avatar van Kaaasgaaf
Op zich wel een tof live-albumpje, maar jammer dat het enige nieuwe nummer dat wél in de YouTube-registratie zit (het haast misselijkmakend episch opbouwende Bending Hectic) hier ontbreekt. Waarschijnlijk omdat ze dat willen bewaren voor het volgende studio-album, waarvan ik echt denk dat het niet lang op zich zal laten wachten. Opmerkelijk toch wel dat deze heren altijd liever voor een bescheiden impressie/selectie kiezen, dan een een volwaardig live-album dat echt recht doet aan hun concerten, zie ook Radiohead - I Might Be Wrong (2001) - MusicMeter.nl" target="_blank">deze. Maar ach, in deze tijden van hoogwaardige bootlegs en youtube-registraties maakt het ook eigenlijk weinig uit. Het Glastonbury-optreden blijf ik toch wel het krachtigst vinden, al speelde het verrassingselement toen natuurlijk ook wel een grote rol. Ik hoop dat ze dat op een dag nog officieel uitbrengen. En ik zie ook wel erg uit naar het Tiny Desk Concert!

avatar van Shffl
Jammer dat ze niet het hele concert uit hebben gebracht als digitaal album… waarom Bending Hectic alleen 48 uur op YouTube stond is ook eigenaardig. Maar goed, de drie Magazine London concerten zijn ook top!

Benieuwd naar hun tweede lp volgend jaar!

avatar van Kaaasgaaf
Voorspelbaar belachelijk mooi dit weer (ben sowieso enorme fan van deze serie). Wel veel te kort natuurlijk. En enigszins een mysterie waarom Stillman niet aan Skrting meedoet, dat nummer schreeuwt toch juist om hem? https://www.youtube.com/watch?v=Zm1VIGNmPxI

avatar van Cor
Cor
Topband in Topvorm!

Kaaasgaaf schreef:

En deze sessie is zo mogelijk nóg mooier: https://youtube.com/watch?v=6nc8I1lZ4Us&si=EnSIkaIECMiOmarE