Radiohead - I Might Be Wrong (2001)

Alternatieve titel: Live Recordings

Label: Parlophone

1. The National Anthem (4:57)
  2. I Might Be Wrong (4:52)
  3. Morning Bell (4:14)
  4. Like Spinning Plates (3:47)
  5. Idioteque (4:24)
  6. Everthing in Its Right Place (7:42)
  7. Dollars & Cents (5:13)
  8. True Love Waits (5:02)
avatar van Mindshifter
Hele vette EP en na In Rainbows mijn favo Radiohead-plaat. Idioteque en Everything in its right place zijn waanzinnige uitvoeringen. *4.

De piano-versie van Like Spinning Plates alleen maakt deze CD al geweldig. En dan nog nummers als Idioteque en Everything in It's Right Place, beiden naar mijn mening ook schitterend uitgevoerd. Met als afsluiter het heerlijke True Love Waits. 4*

beaster1256 schreef:
radiohead is een geniale groep en live zijn ze fantastisch maar deze live cd vind ik zeker niet geniaal , zelfs ietwat tegengevallen, ze zijn veel beter dan dit hier !!

Ook deze woorden beschrijven precies wat ik er ook van vind.

avatar van Leander1991
wat een kippenvelmomenten bij I Might Be Wrong! onbeschrijfelijk

avatar van Snakeskin
het geheel klinkt niet als dat het een happening is om erbij aanwezig te zijn, maar dat staat los van dat het geheel uitstekend wordt uitgevoerd.

Mindshifter schreef:
Hele vette EP en na In Rainbows mijn favo Radiohead-plaat.

Terwijl ik niet zo heel veel heb met het album Kid A, vind ik de nummers van dat album die live op deze live EP worden gespeeld juist weer wel goed. Het rockt dan ook meer dan op de plaat. De piano versie van Spinning Plates is juist weer wat rustiger, maar erg mooi.

Alle nummers zijn erg goed gespeeld en geweldig neergezet. Dat vind ik juist ook sterk aan deze EP: de sfeer. Die is bij vlagen haast betoverend te noemen. Ik vind deze EP horen tot het allerbeste wat Radiohead gemaakt heeft en dat wil toch wat zeggen.

avatar van mattman
Er is onlangs een (fangemaakte) full band versie van het prachtige nummer True Love Waits opgedoken op het internet.

YouTube - Radiohead - True Love Waits (band version)

AANRADER, vind ik zo

avatar van RvS_009
The National Anthem is live zo krachtig, terwijl ik hem op de plaat een beetje vervelend vind.

En dan heb ik het nog niet eens over de rest van de nummers, toch wel ongelooflijk hoe veel bands live gewoon beter klinken dan op de plaat.

avatar van kobe bryant fan
Radiohead is live is misschien nog beter dan op hun platen.
Zo weten ze hun nummers volledig anders te spelen, maar ze blijven even sterk en soms zelfs sterker: Morning Bell. Thom Yorke brengt zijn stuk beter dan op de platen zoals de zang in The National Anthem. Een schitterende track trouwens.

Maar ook het ontroerende Like Spinning Plates mag zich als live versie bij het rijtje toevoegen van "Beste Radiohead songs". Idioteque is ook schitterend, hoe ze van een electronische song zo iets origineels en krachtigs hebben kunnen maken is fantastisch. Ook de verlengde versie van Everything In It's Right Place is weer compleet anders. Maar zeer sterk gebracht opnieuw.

Deze Live EP mag zich gerust na Kid A de sterkste plaat noemen, volgens mij.
Krappe 4,5*.

avatar van heartofsoul
Dit vind ik geen bevredigend album. Ik bewonder Radiohead om datgene wat ze in instrumentaal opzicht te bieden hebben, maar de vocals van Thom Yorke stoten mij hier erg af. Ik ben trouwens toch al geen liefhebber van zijn stem, en dan wordt het beluisteren van dit album een beproeving. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

avatar van meneer
Lekkere plaat ! Maar toch mis ik in de collectie van Radiohead een goede weergave (dubbele live bv) van wat ze allemaal gedaan/gemaakt hebben.

Natuurlijk, 'The Basement Tapes' zijn mooi, maar niet relevant voor hun repertoire.

Misschien ligt dit aan de eigenzinnigheid die deze band zo eigen is.

Ik heb ergens gelezen dat ze weer opnames gaan maken en van mij mogen ze dan langskomen.

En ik hoop niet in de Ziggo. Maar een stuk of wat in Paradiso ofzo. Helaas zijn ze daar te groot voor.

avatar van midnight boom
True Love Waits nu eindelijk ook officieel opgenomen voor LP9...

avatar van Rudi1984
Dit blijft toch een van de mooiste liveplaten aller tijden. Dat moment waarop de melodie erin komt in Everything In Its Right Place: kippenvel.