Adam Lambert - High Drama (2023)

Label: More Is More

1. Holding Out for a Hero (3:50)
  2. Chandelier (3:44)
  3. Ordinary World (3:20)
  4. Getting Older (4:24)
  5. I Can't Stand the Rain (3:15)
  6. West Coast (3:39)
  7. Do You Really Want to Hurt Me (3:44)
  8. Sex on Fire (3:19)
  9. My Attic (3:15)
  10. I'm a Man (2:55)
  11. Mad About the Boy (2:50)
Met debuut For Your Entertainment kon ik niet veel dus ik ben daarna afgehaakt.

Toen kreeg ik van vrienden, die liefhebber zijn, te horen dat zijn cover van Ordinary World zo goed was. Oei, dacht ik, dat lijkt me sterk, want dat nummer behoort in mijn top 100 favoriete nummers ooit.
Maar goed, het viel mee. En daarom dacht ik: laten we het album eens proberen.

Zoals altijd blijven coveralbums lastige ondernemingen en in het geval van Adam Lambert zet ik me al extra schrap. Iets te geforceerd allemaal.

En dat bleek ook wel. Full force opent ie met Holding Out for a Hero. Mij te lomp. En daarna wisselt het telkens qua beleving. Dat is ook mijn probleem met dit coveralbum: het gaat alle kanten op, waar sommige artiesten een album een prima eigen sfeer geven, daar is het hier te veel orkaankracht elke keer. Te schreeuwerig.

Maar goed, ik heb het geprobeerd, en het blijkt dat ik Adam Lambert beter links kan laten liggen.....

avatar van Style.Girl
Zijn vorige album was een grote teleurstelling, want daarvoor had hij drie geweldige albums en vooral het debuut! Toen ik zag dat hij een nieuw album had was ik erg enthousiast totdat ik zag dat het een album vol covers is. Dat vind ik altijd zo inspiratieloos. Dat gebeurt bijna altijd als iemand zijn/haar carrière voorbij is. Kan leuk zijn als het origineel niet zo bekend is of als hij er een hele andere draai aan heeft gegeven.

** You make me Feel = staat niet op het album op één of andere manier, maar wel op Spotify. Ik vind dit eigenlijk het beste nummer dat erbij staat. Een lekker dance nummer, beetje Lady Gaga, maar past ook heel goed bij hem. Kende het origineel niet. Ook wel een redelijk nummer, maar Lambert heeft er iets beters van gemaakt.

Holding Out for a Hero = ook wel een oke nummer, het origineel vind ik denk ik beter. Deze versie vind ik iets te druk.

Chandelier = vond ik helemaal niks. Vaak vind ik elke cover van Chandelier niks, het origineel blijft het beste ook al is dat ook niet een geweldig nummer, maar wel beter.

Ordinary World = wel een mooi nummer, maar het origineel blijft beter. Beetje vergelijkbaar, hij heeft er niet echt iets bijzonders meegedaan.

Getting Older = kende ik niet, maar hou ook niet van Billie Eilish. Het origineel is ook echt vreselijk dus zijn versie is veel beter. Voor de rest een middelmatig nummer.

I Can't Stand the Rain = origineel vind ik niks en kende ik ook niet, door Lambert is het een best lekker nummer geworden.

West Coast = het origineel vind ik erg goed, zijn versie eigenlijk ook. Totaal anders en daarom vind ik het ook fijn dat hij zijn eigen draai eraan heeft gegeven.

Do You Really Want to Hurt Me = origineel kende ik niet, maar vond ik wel erg goed. Beide goed op eigen manier. Het refrein vind ik fijner van het origineel en de coupletten van zijn cover.

Sex on Fire = ik verafschuw het origineel heel erg daarom kon ik deze cover ook niet verdragen.

My Attic = ik snap niet dat je zo'n saai nummer covert. Het origineel is al niet zo denderend en dit dus ook niet.

I'm a Man = kende ik ook niet, maar ik vond de cover echt heel erg mooi, één van de betere nummers. Het origineel mag er ook zijn.

Mad About the Boy = kende ik niet, het origineel vond ik niks, hou niet van dat soort muziek. Lambert vond ik wel geslaagd.