Ryan Adams - Blood on the Tracks (2022)

Folk / Rock
Label: PAX-AM

1. Tangled Up in Blue (5:10)
  2. Simple Twist of Fate (6:37)
  3. You're a Big Girl Now (8:19)
  4. Idiot Wind (8:46)
  5. You're Gonna Make Me Lonesome (4:10)
  6. Meet Me in the Morning (5:21)
  7. Lily, Rosemary and the Jack of Hearts (10:59)
  8. If You See Her, Say Hello (4:53)
  9. Shelter from the Storm (11:02)
  10. Buckets of Rain (11:27)

avatar van CWTAB
More to come staat er nog bij als je hem download

avatar van harm1985
Ja, hij schijnt aan nieuwe Cardinals nummers aan het werken te zijn. In welke samenstelling is nog onduidelijk gezien de dood van Chris Feinstein en Neal Casal. Wellicht de terugkeer van Catherine Popper en JP Bowersock?

avatar van TEQUILA SUNRISE
De 6 platen na Big Colors uit 2021heeft hij enkel op internet gedropt
Baal daar behoorlijk van.
Heb klassiekers zoals Nebraska & Blood On The Tracks in de kast staan en zou deze graag in de Ryan Adams uitvoering willen toevoegen.
Hoop dat hij ooit nog gaat besluiten deze 2, Chris, Romeo & Juliet, Devolver & FM op CD uit gaan brengen.

The Beatles en Bob Dylan moeten zo toch ongeveer de meest gecoverde artiesten ooit zijn.

avatar van VDB79
TEQUILA SUNRISE schreef:
De 6 platen na Big Colors uit 2021heeft hij enkel op internet gedropt
Baal daar behoorlijk van.

Meen je dit serieus? Al die albums klinken als een slap aftreksel van wat hij in zijn beste jaren maakte. Er zit weinig variatie, dynamiek en energie in. Een paar leuke songs meer niet. Als je daar je geld aan uit wil geven om het allemaal fysiek te hebben dan heb je ofwel teveel centen ofwel je zou ze een stuk beter kunnen besteden. Het laatste goede album wat hij heeft gereleased was Wednesdays. Mijn mening hè

avatar van TEQUILA SUNRISE
Meen ik wel degelijk, moet wel eerlijk bekennen dat ik de albums nog nauwelijks beluisterd heb maar Ryan Adams heeft mij nog nooit echt teleurgesteld.
Best kans dat ik de plank mis sla maar zodra dit eventueel op CD gaat uitkomen ben ik van plan om de albums in huis te halen.
En wat betreft mijn financiën, heb nog wel wat ruimte in de knip over

avatar van Bartjeking
Ik vond Nebraska niet echt goed; deze ode is veel beter wat mij betreft. "Sacrilege maybe but I’m doing it anyway." zegt ie er zelf over.
Gewoon een eerbetoon dat uit zijn systeem moest; denk voor hem een manier om 'sane' te blijven voor deze workaholic. Getuige ook deze regels uit zijn mail die ik bij de release kreeg: "It’s important to stay on your toes, and frankly after this beautiful year of climbing this mountain again my body is broken but my mind is pacing the floors… so it’s time to get busy.

More to come. Enjoy."

Prima, lekker 10 minuten shelter from the storm luisteren met dit weer vandaag.

avatar van philtuper
Ik moet zeggen dat ik dit heel goed te pruimen vindt. Ryan heeft Met veel respect de songs van Dylan vertaald naar een ietwat meer eigen versie. Doet wat mij betreft geen afbreuk aan het meesterlijke origineel. Kan het eigenlijk heel goed beluisteren zonder te vergelijken en dat is een compliment naar Adams toe. Helemaal prima!

avatar van Cor
Cor
Meestal niet zo interessant, een integraal coveralbum. Maar aan deze set meesterlijke liedjes kun je je natuurlijk geen buil vallen. ‘Meet Me In The Morning’ aangelengd met een vleugje ‘Little Red Rooster’ volgens mij.

avatar van Rainmachine
Leuk weer een coveralbum van Ryan Adams. Zijn 1989 coveralbum is een van mijn alltime favorieten. Beter zelfs als het origineel. Blood On The Tracks is een van mijn favoriete Dylan albums, een regelrechte klassieker. Deze Ryan versie komt wat minder uit de verf, dat komt vooral door de nummers die hij alleen akoestisch speelt, daar zakt hij bij mij door het ijs. Met begeleiding is het meteen een stuk beter. Nummers als Simple Twist Of Fate en You're A Big Girl Now zijn prima ook al halen ze het niet bij het origineel. Ik blijf een zwak voor Ryan houden maar er zit toch wel veel kaf tussen het koren zo langzamerhand. Komt ook door de stroom van releases die hij uit heeft gebracht de afgelopen jaren.