A.G. - The Dirty Version (1999)

Label: Silva Dom

1. Intro / Muddslide (3:50)

met D Flow, Hehdkrack en Party Arty

2. All Eye Seeing (3:35)

met The Ghetto Dwellas

3. Diamond Burgos (Skit) / Rude Awakening (4:45)

met D Flow en Party Arty

4. Mucho Susio (Skit) / Underground Life (4:51)

met D Flow, Fat Joe en Party Arty

5. Be With (3:03)

met Boo Ha en Mr. Mudd

6. No Where to Go (4:11)

met Diamond en Kool Chuck

7. A 2 da G (3:05)

met Mr. Mudd

8. Hold It Down (Skit) / Rockstar (4:36)

met Big Cle, Boo Ha, Misery en Reality

9. Weed Scented (3:30)

met Guru, Mr. Mudd en O.C.

10. Leave It Alone (4:17)

met Wali World

11. Club (Skit) / B.X.M.F. (5:46)

met D Flow, Kool Chuck, Mr. Mudd en Teck 9

12. We Do That Too (4:13)

met The Ghetto Dwellas

13. Do You (3:19)

met D Flow en Party Arty

14. Asshole (Skit) / 20 Cent Girl (3:49)

met Boo Ha en Mr. Mudd

15. America Held Hostage (Skit) / Drop It Heavy (4:19)

met Big Pun en KRS-One

16. Ishims (4:03)

17. Kurupt Money (5:11)

met Firehead, Murda Cap en Party Arty

18. Shout 'Em Out (3:38)

avatar van JLjuju
Weed Scented is een best relax nummer.. Ken deze rapper eigenlijk niet..
Of is dat A.G van Showbiz & AG?

SinX
Zover ik weet wel.

avatar van JLjuju
Ik kan deze op een site in sommige gevallen voor 0,49 cent krijgen, en in andere gevallen helemala gratis. Maar ik ben steeds te laat.

avatar van Osiris Apis
Muddslide vind ik wel een goed nummer. Dreigende sfeer en vette viool sample.

avatar van Osiris Apis
Een matig en wisselvallig album. Aantal goede nummers (Muddslide, No Where to Go, Weed Scented, We Do That Too, Drop It Heavy) worden afgewisseld met grotendeels slechte nummers met matige refreinen en luidruchtige rappers. (All Eye Seeing, Rude Awakening, Be With, Rock Star)
De vele skits en de lengte van het album zijn ook negatieve punten.
A.G. is met dit album dan wel solo gegaan, maar hij is meer te gast op zijn eigen album.

avatar van principal2000
Vergeleken met het werk met zijn voormalige partner Showbiz is dit echt diep bedroevend. Op zichzelf staand is het een matig album. Er wordt wel geprobeerd om rauwheid te creeren, maar de hooks zijn vaak irritant. Daarnaast lijkt het alsof Andre er zelf niet veel zin in heeft. BXMF had veel beter gekund door enkel de beat meer op de voorgrond te laten treden. Op het gebied van productie zou ik nog voor 3* of 3,5* gaan, maar het geheel is niet meer dan 2* waard. Drop It Heavy is een van de betere nummers en die had ik al op de EP (nog met Show) in mijn bezit.

avatar van BZN
BZN
ik vind dit een heel dik album, voor een kleine €0,50,- (op HHV.DE) al helemaal!
dikke 3,5