Kinoteki - Dawn of the Final Hour (2023)

Dance
Label: Tabula Rasa

1. Dawn of the Final Day (4:26)
  2. Mastercard (3:56)

met Vyzer

3. Helium Dreams (4:50)
  4. In My Mind [Radio / War Dub] (4:21)
  5. My Broken Heart (4:21)
  6. How to Fall Out of Love (Again and Again) (4:47)
  7. 67.Alps (You Don't Understand) (3:52)

met Murrumur

8. Third Strike (6:34)
  9. Come Back, I Miss You (2:07)
  10. Ecstasy in Limbo (5:12)
  11. The Whisper (And You, I Know, Make It: The Final Act) (9:28)

met Kelbin

avatar van trebremmit
Tof album weer, als ik RYM moet geloven is deze producer nog geen twintig jaar. Human Noise was vorig jaar al een van de betere albums uit 2022, maar deze kan dat maar zo voor 2023 worden. Het begint met een harde breakbeat track die helemaal los gaat, daarna zakt het wat in met twee wat mindere nummers, maar daarna hoor je weer een heel scala aan genres, samples en effecten, neem nou zo'n track als 67.alps, heerlijk hoe die drums ratelen met daarover dikke effecten en bevreemdende samples.
Aanrader!

avatar van -SprayIt-
Wat een kwalitatief allegaartje van genres, over de gehele linie heel sterk. Er valt genoeg te genieten, zeker inderdaad dat begin Vette producties, dikke 4*!

avatar van -SprayIt-
Man man man, hoe doe openingstrack rond min 2:30 volledig open wordt gegooid, niet te zuinig en zwaar genieten. Een fijne bedrave hier momenteel.

avatar van Barney Rubble
Doet mij denken aan Oneohtrix Point Never. Huppelende, knisperende, hyperactieve dance. De muziek is wellicht nog iets te vrijblijvend om echt indruk achter te laten, maar aangenaam is het op zijn minst.

avatar van AOVV
Weet me niet over de gehele lijn te overtuigen - vooral de tracks aan het begin blijven me wat vlakjes, eerlijk gezegd - maar vanaf How to Fall Out of Love (Again and Again) zet Kinoteki wel een lekker reeksje neer tot de afsluiter, die ik dan weer wat minder vind. Schiet bij momenten alle kanten op, maar de meest soulvolle passages vind ik het sterkst.

3,5 sterren

avatar van jorro
Hoewel ik nooit op Dance feesten kom, hetgeen zeker te maken heeft met mijn leeftijd en mijn gelukkig nog milde tinnitus, kan ik wel warm lopen voor sommige Dance albums. Ik volg de scene niet echt, maar regelmatig kom ik een prima album tegen.

Dit album is daarvan een goed voorbeeld. Een nog erg jonge producer heeft het gemaakt lees ik hierboven en ik voorspel hem een grote toekomst als hij het niveau van Dawn of the Final Hour weet vast te houden. Vooral How to Fall Out of Love (Again and Again) vind ik een pareltje. Vanaf dat nummer vind ik het album ook wat sterker dan het eerste deel. Er zit meer muziek in lijkt het wel.
Wat het album mij ook duidelijk maakt is dat Dance ook prettig kan zijn om als luistermuziek door het leven te gaan.