Romeo + Juliet (1996)

Alternatieve titel: William Shakespeare's Romeo + Juliet

Score / Rock
Label: Capitol

1. Garbage - #1 Crush (4:47)
  2. Everclear - Local God (3:56)
  3. Gavin Friday - Angel (4:19)
  4. One Inch Punch - Pretty Piece of Flesh (4:53)
  5. Des'ree - Kissing You (Love Theme from Romeo+juliet) (4:58)
  6. Butthole Surfers - Whatever (I Had a Dream) (4:09)
  7. The Cardigans - Lovefool (3:18)
  8. Kym Mazelle - Young Hearts Run Free (4:16)
  9. Quindon Tarver - Everybody's Free (To Feel Good) (1:43)
  10. Mundy - To You I Bestow (3:59)
  11. Radiohead - Talk Show Host (4:17)
  12. Stina Nordenstam - Little Star (3:39)
  13. The Wannadies - You and Me Song (2:52)
Het enige spijtige is dat Garbage niet de film zit. Als Dave Paris Juliet kust in de kerk dan hoor je de aaah van Shirley, maar meer krijg je niet.

Terwijl dat net een van de beste Garbage nummers is... Ik vond de film trouwens verschrikkelijk, maar misschien ligt dat aan de regisseur. Ik kon Moulin Rouge ook al niet uitstaan. De soundtrack daarentegen is grandioos.

avatar van Jordy
Vreemd, waarom staat Exit Music (For a Film) hier niet op? Talk Show Host is btw één van m'n favoriete Radiohead-tracks, prachtig.

Jordy schreef:

Omdat Exit Music gewoon op OK Computer staat. Waarom het er niet op staat is een raadsel...Maar gelukkig staat Talk Show host wel op de tweede soundtrack. En is ook een van mijn favo radiohead tracks.

avatar van Jordy
Bloompje schreef:

Omdat Exit Music gewoon op OK Computer staat.

Ok Computer is van ná deze soundtrack.

Jordy schreef:

Ok Computer is van ná deze soundtrack.

I know. Dus ze hebben het niet op de soundtrack gezet omdat het op OK Computer staat dat een paar maanden later verscheen.

bij een geweldige film hoort natuurlijk geweldige muziek. ik vind dat de muziek keuze echt heel goed is bij deze film. door de muziek worden de gevoelens in de film heel goed verduidelijkt.

herman schreef:

Prachtige en ontroerende film met een soundtrack die de emotionele lading van de film alleen maar versterkt.

neo (crew)
Zouden al deze lofuitingen niet bij Romeo + Juliet Vol. 2 moeten staan?

avatar van Snowwhite
Hele goede soundtrack. Ik baal dat ik volume 2 niet heb...,.

djeffibrelich
de nummers lijken net of ze voor de film zijn gemaakt,
en in het geval van radiohead zijn ze dat ook.

het past zo perfect, de vuurwerkscene s'nachts net voordat romeo en z'n vrienden bij het feestje van de montague's binnenschaatsen met ''angel'' erbij.

of de scene waar romeo voor het eerst in beeld komt
de loner is op het strand aan het hangen, op de achtergrond ''talk show host'' van radiohead (hun beste nummer, nog steeds).

combinatie's van muziek en beeld die in de hemel gemaakt zijn.
de sfeer van bijna elke scene in de film krijgt een passend nummer erbij.

kortom geweldige soundtrack , eentje die je de film doet herbeleven.

avatar van FunkStar
Erg lekkere soundtrack! Mijn favoryeten zijn Des'ree, Cardigans, Garbage en Gavin Friday

avatar van Mod77
is er dan een volume 2 dan? Vind dit een leuke soundtrack, maar slechts een 2 en een half waardig. Hij pakt me niet. Waarom weet ik niet.

avatar van lauradance
heerlijke soundtrack.

Oooow, wat een goede soundtrack bij een ontzettend goede film!
Verbazingwekkend goed bleven ze in de film bij de oude teksten van Shakespeare zonder dat het ook maar een moment saai wordt. De muziek speelt daar een belangrijke rol bij.
Maar ook zonder het zien van de film is de soundtrack zeer sterk.

Aardige soundtrack, met als hoogte punt Radiohead!

Al is de versie op de b-kant van Street spirit nog mooier dan deze versie!

Mod77 schreef:

De 2e is meer een "score" maar zeker niet onaardig!'

Leuke versie van Prince zijn "when doves cry" staat er op!

avatar van Hanszel
Ik luisterde continu Studio Brussel in deze tijd, en op het moment dat deze uitkwam was ik nogal een beetje heel erg geobsedeerd door Shirley Manson (is nooit helemaal weggegaan trouwens ) en ik ging dan ook zsm naar België waar deze cd toen al te krijgen was, puur en alleen om nummer 1.

Bleek dat er naast dat geweldige #1 crush nog veel meer moois op staat, ik heb deze dan ook veel gedraaid en we zijn de film ook in de bioscoop gaan zien toen, waar ik het inderdaad jammer vond dat je alleen wat 'aahaaaa aaahaaaa haa' hoort van dat nummer zoals Bloompje al zegt.

Het stoere nummer van Butthole surfers, het prachtige van Radiohead. Ja, fijn plaatje dit. En mooie film