Gloria Estefan - 90 Millas (2007)

Pop / Roots
Label: Burgundy

1. Me Odio (3:17)
  2. No Llores (4:12)
  3. Lo Nuestro (4:14)
  4. Píntame de Colores (3:33)
  5. Caridad (3:21)
  6. Yo No Cambiaría (3:42)
  7. Bésame (3:53)
  8. Refranes (2:59)
  9. A Bailar (3:43)
  10. Esta Fiesta No Va' Acabar (3:51)
  11. Volveré (3:44)
  12. Esperando (Cuando Cuba Sea Libre) (4:41)
  13. Morenita (4:13)
  14. 90 Millas (3:02)
avatar van platedraaier
Heerlijk cubaans stijltje. Mooi weer muziek.
Ik vind dit een zeer geslaagde cd.

Leuk album inderdaad in cubaans stel, geeft een heerlijk vakantiegevoel, maar verwacht er geen grote hits van.

Een heel aardige CD. Goed in het gehoor liggende Cubaanse muziek.

avatar van musicfriek
In Nederland is het album zelfs op de 1e plek binnen gekomen in de albumlijst. Toch wel zeer onverwacht aangezien ze sinds 1993 geen hit meer gescoord heeft. Blijkbaar is ze nog erg populair

(Het weer nodigt ook niet bepaald uit om een album als deze te kopen..)

musicfriek schreef:

(Het weer nodigt ook niet bepaald uit om een album als deze te kopen..)

Ik vraag me af waarop die top 1 notering gebaseerd is.
Op verkopen? Dat waag ik te betwijfelen. (daar geloof ik dus niets van.)

avatar van musicfriek
http://www.megatop50.nl/ful... Even doorklikken naar album top 100.

Ziehier, de lijst is gebaseerd op verkopen en downloads. Ze verslaat met dit album 50 Cent, Kanye West, Pete Philly, Pavarotti en nog een hele hoop. Ik geloof het ook niet echt, maar het staat er toch echt. Kun je nagaan hoe nietszeggend zo'n lijst is.

avatar van tnf
tnf
Photoshop: Soms best grappig. Ze lijkt geen jaar ouder dan 25 op de hoes (en zoek haar geboortedatum maar eens op).

avatar van Joy4ever
Hier zaten we met z'n allen op te wachten: een nieuw album van Gloria Estefan

avatar van orbit
Waar wordt de rituele cd-verbranding georganiseerd?

avatar van platedraaier
Nou nou, heren toch. Gloria ziet er nog erg goed uit hoor. Er zit een dvd bij.......
En of er iemand zit te wachten op deze cd? Hij is echt wel goed hoor.
Ik geloof alleen niet dat het de best verkochte cd van afgelopen week is.
lijkt me eerder Guus Meeuwis ofzo. Maar dat heeft niets met deze cd te maken.

Dus gewoon een lekker cubaanse stijl plaatje en we gaan hem niet verbranden.

avatar van musicfriek
Stond een heel artikel in de Spits (net wezen treinen). De titel slaat op de afstand (90 mijl) tussen Cuba en het meest zuidelijke puntje van Florida. De cd is vooral georienteerd op de oude Cubaanse muziek en er werken dan ook een hele hoop gastartiesten mee. Ik heb het genre aangepast naar pop/roots, lijkt me beter op zijn plaats.

Gloria is geloof ik niet zo populair hier (en ja, ze is inmiddels 50).

1e single No Llores klinkt niet echt verkeerd moet ik zeggen, vooral qua muziek een erg relaxed nummer.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
platedraaier schreef:
Ik geloof alleen niet dat het de best verkochte cd van afgelopen week is.
lijkt me eerder Guus Meeuwis ofzo.

over brandhout gesproken...

hahaha idd over brandhout besproken
Guus Meeuwis.. blegh

misschien dat veel mensen de cd kopen / downloaden omdat vlak voor de release een heel uitgebreid stuk over gloria op tv te zien was? weet even niet meer waar.. mijn ouders vonden het in ieder geval prachtig dus ze zal wel populair zijn in de iets oudere generatie ofzow..

avatar van kappottevic
Dit is wellicht muziek die beter geschikt is om met een cocktail aan het strand ergens - ver weg - een beetje naar een zonsondergang te turen dan als garnering bij de oud hollandsche herfst-druilerigheid. leuke liedjes, maar ik vind Unwrapped uit 2003 toch leuker...

Na jaren van Latin pop hits in de jaren 80 en nog een beetje in de begin jaren 90 besloot mevrouw Estefan het over een andere boeg te gooien. Namelijk de traditonele cubaanse muziek.

Waar ik overigens groot liefhebber van ben.

Iets wat haar zeer goed afgaat naar mijn mening.
90 Millas is het meest recente werk van Gloria binnen het Genre van de Cubaanse muziek.

Het album is goed, er is een mooie balans tussen het wat uptempo werk en de zwoelere balads.

alleen Morinita vind ik persoonlijk wat uit de toon vallen.

avatar van Saldek
Zelf helemaal freaky als ik was van haar werk eind '80 met die heerlijk zwoele zomerse klanken kwam deze als bijzonder verrassend uit de hoek zeg! Begon ze als (voor mij) miss nobody in MSM te huppelen als een dweilend schaap, besloot ze daarna solo maar betere muziek te maken, en nu 15-20 jaar later komt ze met iets als DIT! Grandioos. Ik mag dat wel als artiesten geheel eigen hun richting bepalen. Dit album is echt vet cubaans, nauwelijks een spatje popiejopiepop te bekennen! Gaaf hoor, heel stijlvol, maar of ze zal worden overladen met commercieel succes valt idd te betwijfelen. Maar van mij krijgt ze een vette 4.5*