Pink Floyd - The Dark Side of the Moon: Live at Wembley (2023)

Alternatieve titels: Live at Wembley 1974 | Live at Wembley Empire Pool

Label: Parlophone

1. Speak to Me (2:45)
  2. Breathe (In the Air) (2:50)
  3. On the Run (5:08)
  4. Time (6:31)
  5. The Great Gig in the Sky (6:50)
  6. Money (8:41)
  7. Us and Them (8:09)
  8. Any Colour You Like (8:10)
  9. Brain Damage (3:43)
  10. Eclipse (2:15)
avatar van Lonesome Crow
Zat deze niet in die box van DSOTM die zo'n 10 jaar geleden uitkwam? Fantastisch dit!

avatar van Stalin
De complete show staat in nog best goede kwaliteit op YouTube, krijg je ook nog Shine On You Crazy Diamond, Raving & Drooling, You've Got To Be Crazy en Echoes te horen. Ik beschouw mijzelf als een behoorlijke grote Pink Floyd fanboy, maar mijn hemel...hoe vaak kun je een muziek opnieuw uitbrengen ?

Het blijft overigens wel eeuwig zonde dat er niet meer professionele live opnames zijn gemaakt van Pink Floyd in hun hoogtijdagen. En dat voor een band met zoveel financiele en technologische middelen tot hun beschikking.

avatar van chevy93
Lonesome Crow schreef:
Klopt, maar komt nu ook als stand-alone release uit. En onder de nummer '2023 Master', dus wellicht zijn de opnames nog wat verder opgepoetst.

Oude wijn, nieuwe zakken, etc

avatar van Stalin
Op YouTube staat een door de BBC opgenomen complete show van 16 november 1974 in de Empire Pool te Wembley, London. Geluidskwaliteit is (zoals te verwachten bij de witte stofjassen van de Beeb) uitmuntend en dan krijg je dus ook nog Shine On You Crazy Diamond, Raving & Drooling, You've Got To Be Crazy en de toegift Echoes erbij. Zou me niks verbazen als dit in 2024 eindelijk eens officieel uitgebracht gaat worden ter ere van 50 jarig jubileum. Uiteraard weer in veel te dure boxset met zinloze knikkers, onderzetters en een sjaal

Pink Floyd - Live At Wembley 1974

Op het Internet Archive staat trouwens de opname van de BBC van de 2e set met complete Dark Side Of The Moon en Echoes: klikken maar...

Ook op het Internet Archive: de complete show Beter dan de opname op YouTube, die nogal eens onderbroken wordt door irritante reclameblokken.

Mijn hemel, dat spel van Rick Wright aan het begin en eind van Shine On You Crazy Diamond...Kippenvel

avatar van Chris de Graaf
Gisteren de lp binnen gekregen. Klinkt fantastisch, mooie hoes ook ook nog eens niet duur. Maarrr, liefst drie nummers zijn ingekort! Dit omdat er anders 55 minuten muziek op 1 lp geperst had moeten worden. Waar ik het al jammer vond dat ze niet het hele concert in z’n geheel uitbrengen baal ik echt ontzettend van deze edits. Ik vind de lp weliswaar beter klinken dan op Spotify maar 2 minuten af halen van Money? Toch lichte spijt van de aanschaf van deze lp. Was fijn geweest als ik eerder had geweten dat ze nummers gingen inkorten. Ok, ik had kunnen bedenken dat 55 min muziek op 1 lp echt te veel is voor goede geluidskwaliteit maar dit zag ik toch niet aan komen.

avatar van Running On Empty
Chris de Graaf schreef:

Oh dat is wel apart die edits. Ben benieuwd of ze dat ook op de CD hebben gedaan. Zal morgen eens luisteren want ik heb beide in huis.

avatar van SonicYouth
De Spotifyversie van het album heeft dezelfde lengte, dus ik vermoed dat de cuts ook in de CD zitten.

Van de ratten.....echt die edit!

avatar van Chris de Graaf
Eens. Ik heb m’n lp terug gestuurd. Ik kom me niet over die edits heen zetten. Waarom zou ik naar ingekorte versies van nummers gaan luisteren?

De lp versie is 51 min, cd en streaming 55 als ik het goed heb begrepen.

avatar van Running On Empty
Duszz schreef:
Van de ratten.....echt die edit!

Waar zitten die edits ergens op de LP ??
Op beide LP kanten een edit ??

Van Wikipedia:

Running times are for the CD and digital versions. The LP version has shorter versions of "Money", "Any Colour You Like", and "Eclipse".

The Great Gig in the Sky eindigt met een fade-out.

Tidalwave
Klinkt alsof het concert van deze eeuw zou kunnen zijn... er is vast eea opgekalefaterd, but who gives a shit?
4☆.

avatar van pmac
Goed live album. Hier hoor je gewoon de band zonder extra muzikanten m.u.v. de zangeressen.
En het klinkt uiterst sterk. Zelfs Waters die ik als bassist niet zo hoog heb zitten speeld zeer solide.
Mooi document.

avatar van vanwijk
Ik heb in 2011 de Experience Edition gekocht van van dit album en volgens mij is dit exact hetzelfde concert. Hier geen “shorter versions” maar de volledige speeltijd. Prachtig uitgevoerd!

avatar van pmac
Buiten de edits zit er ook geen boekje bij de lp versie. Wel die posters maar een dergelijk boekwerkje had toch leuk geweest. Bij de cd zit het wel inbegrepen.

avatar van Rainmachine
Sodejokus, deze op de gok gekocht, niet te filmen dat een concert uit 1974 zo goed klinkt. Dat en de mooie hoes + overig artwork geeft deze release een hele vette pluim en een vette 4,5 ster. Hier ga ik komend weekend eens even goed voor zitten. Maar de eerste indruk is een homerun dus kan al niet meer stuk!

avatar van Rogyros
Deze had ik al als tweede cd in de Experience Version van de heruitgave van Dark Side In 2011. Briljante registratie.

Weet iemand of de beide cd's qua geluid nog verschil hebben? Omdat dit twaalf jaar na de heruitgave van Dark Side in 2011 is uitgebracht?

Ik vind het nutteloos om deze nogmaals te kopen, aangezien ik geen dus al heb. Maar als het geluid nog verder verbeterd is...

avatar van chevy93
Rogyros schreef:

Het precieze weet ik er niet van, maar wat ik zoal lees is dat deze wel echt een andere mix heeft dan de 2011-versie. In hoeverre dat uitsluitend voer is voor audiofielen weet ik niet.