Dave Davies - Living on a Thin Line (2022)

1 stem

Label: Green Amp

1. The Lie! (5:59)
  2. Displaced Person (4:51)
  3. Fortis Green (5:43)
  4. This Precious Time (Long Lonely Road) (5:30)
  5. Cradle to the Grave (3:30)
  6. Strangers [Live 2022 Edit] (3:58)
  7. Death of a Clown (3:12)
  8. Susannah's Still Alive (2:29)
  9. Unfinished Business (5:03)
  10. Look Through Any Doorway [Live] (3:46)
  11. Living on a Thin Line [Live] (4:35)
  12. You Really Got Me [Live] (2:22)
  13. This Is the Time [2022 Edit] (5:12)
avatar van nlkink
Living on a Thin Line is een compilatie die in het verlengde van Davies' gelijknamige boek is verschenen. Het boek is net als het eerder verschenen boek Kink dat in 1997 verscheen een autobiografie. Living on a Thin Line beschrijft ook de periode van dat hij door een beroerte werd getroffen en het herstel erna.
De bijbehorende CD bevat eigenlijk niets nieuws of het moeten wel de twee 2022 edits zijn van Strangers en This Is the Time. Er is niks mis met de nummers an sich maar het springt van de hak op de tak. Om kennis met het oeuvre van Dave Davies te maken is dit niet de ideale instapper. Wat dat betreft zijn wat mij betreft de UK of de US versie van Unfinished Business geschikter, als je één van de twee tenminste een keer tegenkomt. Livingbon a Thin Line is leuk voor de completist.