Ulrika Spacek - Compact Trauma (2023)

Label: Tough Love

1. The Sheer Drop (5:51)
  2. Accidental Momentary Blur (2:43)
  3. It Will Come Sometime (3:39)
  4. Lounge Angst (3:53)
  5. Diskbänksrealism (5:04)
  6. Through France with Snow (1:41)
  7. If the Wheels Are Coming Off, the Wheels Are Coming Off (4:18)
  8. Compact Trauma (5:52)
  9. Stuck at the Door (10:46)
  10. No Design (5:05)
avatar van sj0n88
Hoewel het album lang op zich heeft laten wachten, klinkt dit album wel gewoon weer als classic Ulrika Spacek. En daar is helemaal niks mis mee. Sterker nog: de eerste luisterbeurt bevalt mij uitstekend.

avatar van dix
dix
Aaaahhh..... Ze zijn terug. En ook binnenkort levend in de hoofdstedelijke poptempel waar ik even de naam van kwijt ben. Voor iedereen die Deerhunter beu is!

Ik heb me speciaal voor deze plaat aangemeld, want hoe kan deze band zo crimineel ondergewaardeerd zijn? Ik lees er ook nergens iets over. Snap er niets van, dit is de beste gitaar-plaat in tijden.

avatar van Obscure Thing
Die openingstrack doet me heel erg denken aan Women, en dat is een groot compliment. Op het eerste gehoor is het weer een lekkere plaat geworden.

avatar van sj0n88
Hm, er blijven hier toch weinig nummers van dit album echt hangen. Wel een fijn en sfeervol album, maar toch de minste van de drie. Vanavond in Paradiso kijken hoe dit live overkomt (mits NS en ProRail willen meewerken).

avatar van philtuper
erwinvk schreef:
Al eens naar Ghost Woman geluisterd? Tip!