Invent, Animate - Heavener (2023)

Label: UNFD

1. Absence Persistent (3:49)
  2. Shade Astray (4:35)
  3. Labyrinthine (3:43)
  4. Without a Whisper (4:17)
  5. False Meridian (5:00)
  6. Reverie (3:10)
  7. Immolation of Night (3:50)
  8. Purity Weeps (4:08)
  9. Void Surfacing (4:30)
  10. Emberglow (4:21)
  11. Elysium (4:48)
avatar van james_cameron
Mijn eerste kennismaking met deze amerikaanse band en op basis van dit werkstuk ga ik de voorgaande drie albums zeker een kans geven. De technische maar tegelijkertijd toegankelijke metalcore die men hier ten gehore brengt is namelijk behoorlijk indrukwekkend. Vanaf opener Absence Persistent is duidelijk dat de band de zaakjes goed voor elkaar heeft, van de loepzuivere en tot in de puntjes verzorgde productie tot de op alle fronten overtuigende uitvoering. En wat een geweldige zanger heeft men in de gelederen. Zijn ruige partijen zijn prima, maar het is vooral zijn weids galmende cleane zang die het (unaniem sterke) songmateriaal net dat beetje extra geeft.

avatar van Joeri_000
Ook mijn eerste kennismaking. Aangenaam verrast. Het springt er gewoon net iets meer uit dan andere bands in dit genre.. Lekkere dynamiek en behoorlijk bereik van de zanger.. Ik sluit me verder aan bij james ..