Neneh Cherry - Homebrew (1992)

Zweden
Hip-Hop / Pop
Label: Circa

1. Sassy (2:33)

met Gangstarr

2. Money Love (3:39)
  3. Move with Me (5:18)
  4. I Ain't Gone Under Yet (4:03)
  5. Twisted (4:37)
  6. Buddy X [Inspired By……!?!] (2:49)
  7. Somedays (3:35)
  8. Trout (5:03)

met Michael Stipe

9. Peace in Mind (5:34)
  10. Red Paint [Inspired by Moki Cherry] (5:28)
meest onderschatte cd uit de jaren 90 voor dat portishead uitkwam werkte zij al samen met ze op dit album in de rustige nummers ook te horen verder prima cd staat geen slecht nummer op..............................

avatar van FunkStar
Vind dit album na Raw Like Sushi erg tegenvallen. Dit kon ook helaas niet opboksen tegen dat lekkere debuutalbum!

Maar..de singles Buddy X en Money Lover mogen er zijn!

Kingsnake
Ik vind dit wel een lekker trip-hop achtige plaat.
Ook een verassend fijn gast-optreden van Stipe.
Ik houd niet van REM maar dat nummer klinkt wel lekker.

Deze plaat is een beetje ondergesneeuwd door de voorganger en opvolger en da's wel jammer.
Wan tik vind dit kwalitatief de beste.

1e nummer is met Gangstarr, ook heel gaaf.

avatar van vigil
Volwassen album na de hit- en debuutplaat. Waar het meeste werk van Raw Like Sushi de tand des tijds maar moeilijk kunnen doorstaan is dat op deze plaat zeker niet het geval. Het enige "probleem" is dat er geen klapper ala Manchild op deze plaat te vinden is. Al moet ik er dan ook weer aan toevoegen dat de afsluiter Red Paint wel aardig in de buurt komt.

Precies.

Het is een volwassen plaat.

De lyrics zijn dieper en de muziek is kalmer. Ook de foto's laten een volwassen Neneh zien.

Mooie meid, toendertijd.

Misschien nog wel maar je waar ze is gebleven

Misschien nog wel maar je waar ze is gebleven

Geen idee.
Keek net even op haar artiestenpagina en na Man heeft ze zelf niets meer uitgebracht. Wel gastoptredens bij popacts als Gorillaz...

avatar van vigil
Ze heeft een site en dit staat er op (bericht van eind feb. 2009)

Neneh is busy working on her solo material. About 5 songs have been recorded so far but it's still too early to say which musical direction the new album will take. At present Neneh has been gathering a lot of different ideas which the team is going to start honing down soon. We'll keep you informed. - Feb 25th

avatar van Hendrix4live
Dit vind ik een van de beste hip-hop albums denk ik.

Ik heb deze cd grijs gedraaid. Ik was al gek van haar eerste cd, maar deze deed het helemaal. Het heeft allemaal wat depressiefs over zich (waar ik wel van hou), maar de beats houden het ook opbeurend. De laatste 2 nummers zijn instrumentaal erg simpel en blijken dan toch pareltjes. Ik ben helemaal niet zo'n rapfan, maar zelfs het eerste nummer met de jazzy feel is heerlijk. Het schijnt dat deze cd ergens in een schuur ofzo is opgenomen en dat hoor je ook, misschien is ie daarom ook persoonlijk. Ik draai hem nog vaak....5 sterren Vreemd genoeg kon het werk van Neneh me na deze helemaal niet bekoren, 7 seconds vind ik helemaal niet zo bijzonder bijvoorbeeld.

avatar van lebowski
37 stemmen maar

avatar van principal2000
Geen slecht album, maar deze valt in het niet vergeleken met haar debuut.

Ozric Spacefolk
Zeer goede en volwassen plaat, met alleraardigste gastartiesten.

avatar van pureshores
het voordeel van de huidige downloadtijd is dat de kringloopwinkels uitpuilen met bakken cd's en platen. Afgelopen week weer 7 cd's eruit gevist voor het luttele bedrag van 1 euro per stuk waaronder deze en vanmorgen mee in de auto.

Waar Raw like sushi toch wel erg gedateerd klinkt anno nu, is dat bij Homebrew totaal niet het geval, het album klinkt erg tijdloos en enigzins fris zelfs. De rap attitude is er vanaf en hier is een volwassen pop/jazzy benadering voor in de plaats gekomen. Ook het springerige "wijf met ballen"sfeer wat Raw had is hier vrijwel weg. De enige link naar dat album vind ik dan Money love, wat ik toen een ontzettend teleurstellende comeback single vond en daarom verder ook dit album nooit heb geluisterd. De hit Buddy X is wel het bekendste nummer waarschijnlijk en klinkt ook nu nog vrolijk en funky.
Bij de eerste beluistering is Move with me al blijven hangen met de dramatische intro en dit lijkt ook op het werk van Man.

Het nummer met Michael Stipe valt ook op en ondanks dat ik niks met REM heb vond ik dit wel een sterk nummer.
De opener met Guru laat meteen merken dat hier niet werd ingebonden voor chart succes en dat is wel uitgekomen want ik vermoed dat dit wel een commerciele flop is geweest na het massasucces van het debuut.

Jammer dat ze maar heel weinig uitbrengt, zoals aan the Cherry Three sessions populariteit te zien is het publiek nog niet klaar met haar

avatar van zaaf
vigil schreef:
ik sluit volledig aan. behalve de waardering.

Telamon
In mn eerste jaar Groningen veel gedraaid, gehuurd bij de bieb en op een bandje geknald. En nu, als huiswerk voor zaaf's draadje, komen er weer mooie herinneringen uit die tijd naar boven. Money Love is de Manchild van dit album. Geweldig lekker nummer.

En de oorsprong van de Bristol sound is ook duidelijk. Samen met manlief staken ze de opbrengst van Raw Like Sushi in een aardige debuut cd van een bandje uit Bristol. Blue Lines werd dit album genoemd. En bedenk eens de stem van Beth Gibbons bij Somedays en je hoort waar Portishead de mosterd vandaan heeft gehaald.

Thank you, madam Cherry!

avatar van Slowgaze
Neneh Cherry samen met Gang Starr.

avatar van Mssr Renard
Prachtige plaat deze. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar de laatste vier songs.

Toen ik deze op cd kocht ooit, had ik stiekem trouwens wel echt een oogje op haar. Deze stijl van haar vond ik leuk.

avatar van Twinpeaks
Cherry werd volwassen en dat resulteerde in een prima album , waarbij het springerige van het debuut overboord werd gezet en er meer diepgang voor in de plaats kwam . Trout met Stipe van R.E.M. is een sterk nummer. Ook de rest is prima in balans en Cherry zingt prima. 4 sterren .

avatar van pureshores
wil deze nu toch wel op LP.

pureshores schreef:
wil deze nu toch wel op LP.

Niet eens zo moeilijk aan te komen, en ook niet duur:
Missus Beastly - SWF-Session 1974 (2012, CD) | Discogs

avatar van E-Clect-Eddy
Zo te zien aan de nieuwe single Buddy X [Honey Dijon Remix] krijgt ook dit album in 2020 een heruitgave.... YES!

Buddy X (Honey Dijon Remix) - YouTube - audio

Wat een geweldig album is dit!
Move with me is een bijzonder sfeervol nummer. Maar er staan meer toppers op.

avatar van Poles Apart
Uitstekend album van de veelzijdige en sympathieke Neneh, dat alleen maar sterker is geworden na al die jaren. Denk dat dit haar beste album is. Genieten geblazen.

avatar van Mssr Renard
Ik vind dit ook ijzersterke plaat, met vooral een heel sterk tweede deel van de plaat. Ik vind de vormgeving ook erg mooi gedaan.