Sun City (1985)

Alternatieve titel: Artists United Against Apartheid

Label: EMI

1. Artists United Against Apartheid - Sun City (7:13)
  2. Peter Gabriel en Shankar - No More Apartheid (7:10)
  3. Keith LeBlanc - Revolutionary Situation (6:09)
  4. Artists United Against Apartheid - Sun City [Version II] (5:45)
  5. Gil Scott-Heron, Melle Mel en Duke Bootee - Let Me See Your I.D. (7:31)
  6. Miles Davis, Ron Carter, Stanley Jordan, Tony Williams en Herbie Hancock - The Struggle Continues (7:05)
  7. Bono, Keith Richards en Ron Wood - Silver & Gold (4:44)
  8. Artists United Against Apartheid - Sun City [The Last Remix] * (9:37)
avatar van Joy4ever
Volgens mij is dit de eerste LP die ik destijds gekocht heb. Ik vind het titelnummer wel goed.

avatar van SirNoodle
typisch een 'plaat'-album, 8 tracks in totaal... waar is de tijd, waar is de tijd, nu zit je met gemiddeld zo'n 12 tracks per album.

In dit geval zijn die 8 tracks wel heel magertjes als je rekent dat sun city er 3 keer op voorkomt, dan wel in andere versies.

Pluspunten: silver & gold van Bono & co... hele mooie versie, en inderdaad ook de titel track: aa-a-a-a-aaah I ain't gonna play sun city

Let Me See Your I.D. heb ik al willen versturen naar Titmeister, maar ik ben bang dat we die toch zelf moeten oplossen.

avatar van Kos
Kos
Little Steven had hier nogal een grote vinger in de pap toch?

avatar van kaztor
#7 is fenomenaal.
Uit de tijd dat Bono nog echt voor goud ging.

avatar van Kill_illuminati
Veel mensen die bij deze groep zitten. Zo zag ik George Clinton en Bruce Springsteen.

chrismusic
Is apartheid een engels woord?

avatar van Edwin
Nee, het is een Nederlands woord dat door de rest van de wereld is overgenomen.

avatar van Arrie
Van oorsprong Zuid-Afrikaans volgens mij, maar het is wel een Engels woord geworden.

avatar van Saldek
Zowel Arrie en Edwin hebben het aan het goede end. Een Nederlands woord én Zuid Afrikaans omdat Z-Afrika een Nederlandse kolonie was.

avatar van He$$el_01
Het bekendste Nederlandse woord ter wereld denk ik. Geen idee of je daar nou echt trots op moet zijn.

Redelijk wat artiesten in deze groep trouwens.