Neneh Cherry - Man (1996)

Zweden

8. Beastiality (2:49)
  9. Carry Me (4:22)
  10. Together Now (3:11)
  11. Everything (4:58)
Dit album is echt zo'n allegaartje. Ik had sterk de indruk dat ze het succes na het debuut album nog verder wilden uitbreiden door een album te maken met voor elk wat wils.
Meestal slaat zoiets niet aan. Bij mij in elk geval maar matig.
Geen idee eigenlijk of dit nog een succes is geweest.

Prachtig debuutalbum, en dit was beetje ontgoocheling, wel een super nummer dat je wel moet hebben is 7 seconds, klassieker

woman is best ook knap, maar vr de rest niet veel soeps, wat opvullen van de cd blijkbaar, kan niet tippen aan haar debuutalbum

Enkel een paar nrs zijn goed!

avatar van musicfriek
Ik ken alleen de nrs 7 Seconds en misschien wel haar mooiste: Woman. Dit was haar laatste solo-album, meer dan 10 jaar geleden alweer. Zonde, want ze bulkt van het talent en bovendien een erg fijne stem.

Album met ups en downs. Enkele uitschieters: 7 seconds, Woman, Feel it, Kootchi en Everything. De rest komt niet boven het gemiddelde. 3/5.

EVANSHEWSON
kevinanne schreef:

Geheel akkoord, de uitschieters zijn dan ook erg leuke nummers.

De rest is nogal om gauw te vergeten.

Kom toch echt niet hoger dan :

2.5 sterren

**1/2

Kingsnake
Lekkere plaat met triphop achtige songs en wat meer rock-achtige songs.

Bekendste tracks Woman en 7 seconds zijn goede voorbeelden hoe goed pop kán zijn. Goede lyrics vergezeld van een uitstekende songs. Ook de laatste song vind ik waanzinnig goed.

Heb wel het idee dat deze plaat een beetje, ten ornrechte, een te lage waardering krijgt.

avatar van FunkStar
Tja, wat kan ik zeggen. Het debuutalbum Raw Like Sushi was zo ontzettend goed en daarna kon het alleen maar bergafwaarts gaan.
Homebrew vond ik niet zo geweldig maar deze cd is wel weet ietsje beter, dit komt mede dankzij de hits Woman en 7 Seconds. Ook de cover Trouble Man van Marvin Gaye is erg goed!

Ben het met Musicfriek eens dat het jammer is dat je zo weinig van haar hoort, ze heeft zoveel talent en is ook een graag geziene gast als het gaat om gastoptredens zoals bij haar halfbroer Eagle Eye Cherry en ook bij andere bands. Misschien heeft ze het te druk met oma zijn, haar oudste dochter is een paar jaar geleden bevallen van een baby en maakte daarmee Neneh een jonge oma!

avatar van pureshores
na haar popcarriere en hulp aan haar broer heeft ze een tijdje geDJ't.

Dit album is eigenlijk behoorlijk, gewoon pop met uitstapjes naar de Bristol sound en alternatief uit die tijd. De single Woman is inderdaad een hoogtepunt en iets wat men niet van haar zou verwachten.
Ik raad iedereen aan om het remix album dat bij deze hoort te zoeken want daar worden de singles subliem onder handen genomen en meer terug naar mevrouws oorsprong

avatar van pureshores
Feel it en Kootchi zijn toch heel aanstekelijk.
Beastiality komt in de album versie niet uit de verf-de remix op het bijbehorende remix album is 300x beter

avatar van vigil
Niet alles is even goed maar Woman, Feel It en 7 Seconds blijven toch wel redelijk briljant

avatar van Twinpeaks
Album wat het van de singles moet hebben. Voor de rest is het niet slecht , maar ook niet memorabel. Woman is misschien wel haar beste nummer en 7 Seconds is natuurlijk doodgedraaid maar blijft natuurlijk wel een prima song .In de wisselaar een ok album . 3 sterren

avatar van Mssr Renard
Voor mij is Everything de beste song.

Woman en 7 Seconds ook wel trouwens. En daar blijft het volgens mij bij.

avatar van Dibbel
Veel te laag gewaardeerd dit album.
Dit is de Ray Of Light van deze dame.
2 klassiekers sowieso met Woman en 7 Seconds.
De eerste 7 nummers zijn allemaal goed en de afsluiter Everything is ook prachtig.
Dikwijls een heerlijk loom triphop-achtig sfeertje op dit album.
Kon wel eens meer dan 4 sterren gaan worden.

avatar van vinylbeleving
Prima album en inderdaad ten onrechte zo laag gewaardeerd. Misschien is het wat meer een mixed bag dan haar eerste twee platen, en de 90's sound ligt er soms wel erg dicht bovenop. Toch staan genoeg mooie tracks op. Het duet met Yussou N Dour blijft een tijdloze track, en zelfs met een cover van Marvin Gaye komt Cherry weg. Misschien telt enig jeugdsentiment mee, maar ik zou niet weten waarom dit album het minste uit haar discografie zou zijn. Wat mij betreft is het toch echt een pak sterker dan haar laatste album.

avatar van Mssr Renard
Twee users vinden de eindscore te laag, maar stemmen zelf niet. Dat krijg je er van.

Mssr Renard schreef:

Whoops vergeten, bij deze. Een 3,5 dikke ruim voldoende dus!

avatar van Kronos
Wow, zomaar even 0,30 hoger dan het ten onrechte lage stemgemiddelde.

Kronos schreef:
Wow, zomaar even 0,30 hoger dan het ten onrechte lage stemgemiddelde.

Maar wel hoger zeurpietje. En waar is jou stem?

avatar van Mssr Renard
Hup, en het gemiddelde weer naar beneden. Dat is het leed dat Musicmeter heet.

Maar goed. Ik vind het wel een terecht gemiddelde. Ik zet hoger in omdat ik een nostalgisch oor te luister leg en geen kritisch oor. Ik vind Homebrew net even beter. Maar het leuke aan haar eerste drie platen is wel het genre-overschrijdende. Deze plaat is de meest alt-rock-achtige. Minder sporen van triphop, maar nog wel een beetje aanwezig.

Mssr Renard schreef:
Hup, en het gemiddelde weer naar beneden.

Twee stemmen van 3,5* die er vandaag bij zijn gekomen. Hoe kan het stemgemiddelde dan zakken.

Kronos schreef:

Omdat jij zei dat er 0,30 bijkwam maar ik zie dat er maar 0,01 bijkwam, en ik dacht dat jij 3* had gegeven vandaag. Ik ben te moe voor een stemmen-discussie. Ik ben een beetje vaag vandaag.

avatar van Kronos
De stem van vinylbeleving ligt 0,30 hoger dan het 'ten onrechte lage stemgemiddelde'.

Mijn 'ten onrechte lage stem' staat er al jaren.

avatar van Mssr Renard
Vroeger maakte ik me er drukker om. Nu denk ik toch: een 3* is een 6. Dus deze plaat zit bijna op een 6,5. Ik kon op de middelbare school amper zo een hoog cijfer krijgen. Dus dat is dan toch best een goed cijfer.

Ik zie via wikipedia dat Allmusic ook een 3* als gemiddelde heeft, dus dat komt ook overeen.