The Beasts of Bourbon - Little Animals (2007)

Australiƫ
Label: Red Eye

1. I Don't Care About Nothing Anymore (2:45)
  2. I'm Gone (2:13)
  3. I Told You So (2:49)
  4. Master and Slave (4:51)
  5. Little Animals (5:14)
  6. The Beast I Became to Be (2:14)
  7. Sleepwalker (2:58)
  8. Too Much Too Late (2:53)
  9. New Day of the Dead (5:17)
  10. Thanks (3:15)
avatar van Mr. B
Ahhhhhhh heerlijk zoals lekkere vuige zompige bluesrock hoort te zijn. Vergeet Grinderman en The White Stripes even en zet dit waanzinnige album op. Het is mijn eerste kennismaking met de Beasts Of Bourbon, maar wat een kennismaking.

Het begint al gelijk goed met ...I used to give my money to the poor, but i don't care about nothing anymore... i used to watch the t.v. and worry about the war, but i don't care about nothing anymore...

Lekkere simpele en doeltreffende gitaarlijnen met de grove whisky stem van Tex Perkins.

Alle nummers zijn echt fantastisch en zelfs om 7.00 uur 's ochtends krijg je gelijk zin om er een goede fles van het een of ander bij te pakken, mits er maar veel alcohol in zit.
Heerlijk zoals die slepende ronkende gitaren je door het album heen loodsen.

Het nummer Little Animals is een rustpunt in het album en gelijk het beste nummer met een fantastische tekst, wat begint als een gevoelige "powerballad" eindigt met een leuke twist, gewoon naar luisteren en je begrijpt wat ik bedoel, een glimlach is moeilijk te onderdrukken.

Het laatste nummer is een waardige afsluiter van dit helaas te korte album. Het begint nog rustig met een bedankje voor het water, maar er gaat elke keer een schepje bovenop, tekstueel gezien bedoel ik daarmee, muzikaal blijft het dat geweldige doorrookte geluid wat de hele plaat typeert.

...Thanks for the water and the wine, thanks for giving me such a good time...

Hele vette aanrader...gaat dat uitproberen.

Verslavend!!!

beaster1256
inderdaad dit is een pletwals van een album , rockend als de besten en de teksten vallen ook geweldig mee , eindelijk nog eens een vuile vette rocker met een grappige afsluiter ' thanks '

rockers moeten dit beluisteren !!!!

avatar van Kos
Kos
Heerlijk, ik zocht al een tijdje naar een bandje als dit.

Doet me denken aan door de verzengende hitte in een grommende, vervuilende Amerikaanse 6-cilinder met een voluptueuze dame met een net te kort jurke en een fles goedkope whiskey over de woestijn-Highway denderen.

Kortom, life as it should be. .

De Beasts flikken het 'm weer. Bestaan al 25 jaar (met tussenpozen) en weten dan nog steeds zo'n knaller uit te brengen.

Iedereen die dit goed vindt, kan al hun werk blind aanschaffen.

Aanraders: The Axeman's Jazz (klinkt als de Rolling Stones als deze echt vuig en vunzig waren geweest) en Sour Mash. Op die laatste echte Beasts-klassiekers als Hard For You en The Hate Inside ('I hate the dog, I hate my wife, I hate my two kids....')

avatar van Mr. B
Heerlijk al die fantastische reacties, kan ook niet anders met zo'n knaller van een album.

avatar van snarf349
, thanks, thank you

Helaas opnieuw gestopt. Blijkbaar kunnen ze toch niet zo goed met elkaar opschieten. Check dit: YouTube - Tex Perkins & His Ladyboyz - Infomercial (horen en zien is geloven) Tex Perkins & The Ladyboyz. Te flauw voor woorden, maar ik kon een glimlach niet onderdrukken.

avatar van frolunda
In de jaren tachtig weleens iets van de The Beasts of Bourbon gehoord maar dit reünie album van deze Australiërs uit 2007 mag er ook zeker wezen.Little Animals staat vol met vuige bluesrock waar de moeras stank vanaf druipt.
De opener I Don't Care About Nothing Anymore is wat dat betreft al meteen een prima voorbeeld,heerlijke tekst en de door merg en been gaande zang van Tex Perkins zorgen al onmiddelijk voor het eerste hoogtepunt.
Dat niveau wordt de rest van het album over het algemeen vrij moeiteloos volgehouden met als uitschieters het krachtige Master and Slave,het verontruste titelnummer en The Beast I Became to Be waarop de band me wel wat aan de Wipers deed denken.
Zeer sterk derhalve dat waarschijnlijk (als ik de bovenstaande berichten mag geloven) en jammer genoeg geen vervolg meer krijgt.

avatar van koosknook
Herman Brood vanuit de Gibson Woestijn. Zonder benzine en zonder dope, maar met nog meer een (droge)strot!! Like it!

avatar van henkiev
Binnenkort nieuw werk van de mannen..nu onder de naam The Beasts ..dit omdat 2 leden van de band vorig jaar kort na elkaar zijn overleden..