Cock Robin - Cock Robin (1985)

Label: Columbia

1. Thought You Were on My Side (4:16)
  2. When Your Heart Is Weak (4:37)
  3. Just When You're Having Fun (3:40)
  4. The Promise You Made (3:52)
  5. Because It Keeps on Working (4:34)
  6. Born with Teeth (4:12)
  7. Once We Might Have Known (5:07)
  8. More Than Willing (4:28)
  9. A Little Innocence (5:29)
  10. When Your Heart Is Weak [Single Mix] *
  15. The Promise You Made [Extended Version] *
  16. Thought You Were on My Side [Extended Remix] *
  17. When Your Heart Is Weak [Instrumental] *
avatar van Fairy Feller
Blijft toch een heerlijke gitaar lick in "The Promise You Made".

avatar van joko16
When Your Heart is Weak, The Promise You Made en Thought You Were on My Side zijn hierop de sterkste nummers

avatar van Saldek
....wat ik zo leuk vond met eerste kennismaking is het huppelen van de zangeres om de zanger heen in de clip: heel charmant.
Heb enkele albums van ze. En wat me opvalt is dat er eigenlijk nauwelijks mindere nummers zijn en............eigenlijk net zo weinig eruit springende. Het kabbelt gewoon lekker door met de verkwikkende bries en het geluid van een sijpelend beekje op de achtergrond: een fris klinkend gitaartje en de o zo lieve stem van de zangeres. Leuk vind ik toch wel dat de zanger verrassend genoeg soms heel slepend zingen kan waardoor een nummer plots meerwaarde krijgt. Lekkere band, lekkere muziek en net als de andere albums ook deze heerlijk wegluisteren in de zon! 3,5

The Promise You Made heeft de tand des tijds moeiteloos doorstaan. Ik heb ze op PInkpop 86 live gezien, mijn allereerste live concert. Jeugdsentiment dus. Mooie plaat.

Hallo, ik heb een vraag, een vriend van mij herinnert zich en liedje waarvan hij vermoed dat Cock Robin de zanger is, maar het enige wat hij zich van dit liedje herinnert is het zinnetje , One day I will lose you, dus mijn vraag is, Is er iemand die iets weet over dit liedje , laat het me A.U.B. weten via een quote op deze site, want ik wil dit liedje echt graag vinden, maar heb geen idee hoe!

avatar van dvdschaaf
elisekenxxx schreef:

Zou het deze kunnen zijn??

Tom Robinson - Still loving...

Vind ik persoonlijk niet veel op Cock Robin lijken, maar dat zinnetje komt er wel in voor...Succes ermee

avatar van LucM
The Promise You Made werd een nr.1-hit en vind ik nog steeds een prima song net als die andere hits Thought You Were on My Side en When Your Heart Is Weak. De overige nummers zijn wat minder maar nog behoorlijk. De vocalen zijn wel de sterkste troef van dit album.

dvdschaaf schreef:

Zou het deze kunnen zijn??

Tom Robinson - Still loving...

Zal het hem laten beluisteren, ik ken het niet , dus weet niet of dat het is , maar wel alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Helaas heeft deze CD mijn hoge verwachtingen, op basis van de 3 geweldige singles afkomstig van dit album, niet helemaal waar kunnen maken. De hitsingles Thought You Were on My Side, When Your Heart Is Weak en The Promise You Made zijn nog steeds geweldig! Als je deze nummers kent, dan vallen de overige albumtracks toch wel ietsje tegen. Het klinkt verder niet slecht, maar ook niet erg bijzonder. Once We Might Have Known en Just When You're Having Fun vind ik van de overige albumtracks het best en komen ook het dichtst in de buurt van het niveau van de singles. Totaal: 4*

avatar van Stekelnootje
Ik vindt dit toch een mooi geheel hoor. Niet alleen maar de singles maar dus ook de andere tracks zijn zeer de moeite waard en kunnen moeiteloos mee. Kan me nog herinneren dat de eerste single al een tijdje uit was voor het een hit werd, het duurde even voordat "men" hen kon waarderen maar de daarop volgende singles gingen des te sneller. Het was na deze debuutcd ook vrij snel weer over en uit met het succes. Voor zangeres Anna Lacasio (goed geschreven?) had ik wel een zwak in die tijd, mede door haar manier van "huppelen" tijdens het zingen denk ik.

avatar van Madjack71
Voor een plaat midden in de -magere- jaren tachtig, is dit debuut niet onaardig. Het heeft natuurlijk de al vaak vernoemde hits, die goed in elkaar steken, maar daarnaast zijn er best nog wel andere nummers te noemen die er niet voor onder hoeven te doen. Deze bevinden zich m.i veelal op kant B. Bijv. Once we might have known, met die vlotte bass flow, die wel vaker naar voren komt op dit album. A little innocence is ook een mooi nummer, die niet zo is aangetast door de tijdsgeest. Zowiezo vind ik The promise you made een popklassieker die ik nog graag op zijn tijd hoor.

Met CD's kopen heb ik ook wel eens fouten gemaakt.
Bij Expert stond eind jaren 80 zo'n bak met Nice Price CD's van CBS voor 25 piek per stuk.
Ik had deze van Cock Robin in mijn handen en Feline van The Stranglers. Toch maar die van Cock Robin gekozen vanwege de hits en de gedachte dat er misschien wel meer van dat soort nummers op zouden staan.
Thuis kwam ik na het beluisteren er al snel achter dat de hits ook de enige nummers waren die er echt uitsprongen. Die heb ik toen op een cassettebandje gezet.
Later heb ik toch Feline van The Stranglers gekocht. Het is niet hun sterkste album, maar wel een blijver. Begin jaren 90 heb ik de CD van Cock Robin naar De Plaatboef gebracht.

avatar van dazzler
Eens met Stanley Koekblik. Zeker wat Feline betreft.

Ik zou A Little Innoncence toch nog toevoegen aan de blijvers.

Ik heb een hoescorrectie ingediend. Het originele album heeft namelijk
een erg merkwaardige hoes. Rond de foto zit een dikke zwarte lijn, die met een viltstift
getrokken lijkt. Daaromheen zit een witte rand. Overal op het net worden die beide kaders
(de zwarte en de witte) weggesneden omdat men denkt dat het om overtollige randen gaat.

Zo ook op MusicMeter. Dat is dus ondertussen rechtgezet.
Hopelijk blijft hij zo. Mijn vinyl versie ziet er immers exact hetzelfde uit.

avatar van DjFrankie
Typisch jaren 80 pop, When Your Heart is Weak springt er met kop en schouders bovenuit.
Verder nergens vervelend maar ook nergens meer overtuigend naar een hogere score.

When Your Heart is Weak
zit op een 9

A Little Innocence (eens met Dazzler)
Thought You Were on My Side
The Promise You Made

zitten op een 8

de rest op een 6 maakt een 7 gemiddeld dus 3,5 sterren voor dit (zeer lang niet gedraaide) album.

Ik vind de muziek van The Promise You Made ook erg mooi.
De zang haalt het wat omlaag.
Maar wie noemt zijn band nou naar de piemel van het vriendje van Batman?
Heavy groepsnaam voor zoete muziek.

avatar van dazzler
De piemel van Batmans vriendje in levende lijve.

Cock Robin

Dat is dan zeker het vrouwtje.

avatar van rolandobabel
na al die jaren weet ik nog steeds niet wat ik hiervan moet vinden. De muziek van Cock Robin klinkt soms intiem en veel bezieling. Aan de andere kant is de zang soms zo emotioneel dat het op het randje van tenenkommend zit. De sound van de band (excl. zang) klinkt dan toch weer erg goed en lekker.

avatar van edje1969
De kracht van dit album zit duidelijk bij de eerste vier nummers. Daarbij is A Little Innocence ook mooi en wat kleuren hun stemmen mooi samen. Maar...de tussenliggende nummers zijn vrij zwak en maken dat het album na zo'n goede start toch gaat vervelen.

avatar van Poeha
Hey dat is zeker goed nieuws. De link eens aan klikken en zien of er nog iets bijzonders aan toegevoegd is.

WPE
Natuurlijk kende ik de hits van Cock Robin al erg lang, vanaf het moment dat ze uit kwamen. Maar onlangs heb ik pas dit album gekocht, tweedehands. En ik moet eerlijk zeggen dat het een prima album is. Lekkere nummers, liggen lekker in het gehoor, melodieus en er zitten eerlijk gezegd geen mindere nummers bij. Een aangename verrassing.

avatar van vigil
Poeha schreef:

toch wel redelijk interessant, een aantal b kantjes en originele remixen die nooit eerder zijn uitgebracht. Ik zag deze (en de opvolger) voor 11,99 staan bij de Media Markt, (nog) niet meegenomen.

avatar van dazzler
En ik zag hem gisteren (nog) niet in de Media Markt. Dju toch!

avatar van vigil
Dju?

Gister uitgekomen volgens mij. Dan moet een winkel ze natuurlijk wel inkopen

Sprak vandaag iemand die was vorige week in een ( volgens mij) nieuwe MM geweest. In het centrum van Gent. Ze hadden een grote cd afdeling werd mij gemeld

avatar van dazzler
Klopt, maar ik woon in Kortrijk.
En daar slinkt het Media Markt aanbod zienderogen.

Een vijftal jaar geleden geopend als Saturn en sinds twee jaar een Media Markt.
Twee volle rekken pop en rock zijn in de loop der jaren geslonken tot een half rek.
Veel meer dan de nieuwste releases van de grotere namen vind je er niet.

We komen vast nog wel eens in Gent.

Ozric Spacefolk
Knappe en redelijk unieke new wave/synthpop. De muziek is redelijk standaard, maar de absolute meerwaarde is de tweestemmige zang, waarbij ik voornamelijk val voor de mooie, rauwe stem van Anna LaCazio. Wanneer Kingsberry de enige zanger zou zijn, zou ik het niet zo geweldig vinden.

Ook de productie van Steve Hillage is erg mooi. Daarnaast is er veel aandacht voor drums/percussie/ritmes. Zelfs Pat Mastelotto mag mee doen.

avatar van SemdeJong
Niets is zo lastig als een plaat een het juiste genre mee te geven. Ik houdt het taggen van mijn muziek zo simpel mogenlijk. De Synthpop vind ik een mooie omschrijving Ozric Spacefolk.

Dit debuut blijft mooi. Destijds vond ik het jammer dat de zangeres niet zo'n beste huid had. Daar let je als gefrustreerde puber op Thought You Were on My Side en When Your Heart Is Weak en The Promise You Made maken het album al het geld waard. Bezit ook After Here Through Midland en Songs From A Bell Tower. Maar snel weer eens naar luisteren.

Ozric Spacefolk
Ik kan de muziek niet herinneren, uit die tijd. Ik was toen pas 8. Het eind van de jaren 80 staat me duidelijker in het geheugen gegrift.

Ik kende dan ook alleen maar The Promise van radio. Ik dacht dat het een duet was van twee bekende artiesten. Ik zocht toen wie die vrouw was, met die gave stem, en kwam erachter dat het dus een pop-groep was.

Hoe de zangeres er uit ziet, weet ik dus niet. Maar zingen op deze manier, dat vind ik erg mooi. Doet me ook wat denken aan de rauwe stemmen van bijv. Laura Branigan en Fiona.

Ozric Spacefolk schreef:
IHoe de zangeres er uit ziet, weet ik dus niet.

Klik eens op de hoes hierboven, beste man.