Nancy Elizabeth - Battle and Victory (2007)

Folk
Label: Leaf

1. I'm Like the Paper (3:17)
  2. I Used to Try (3:32)
  3. Off with Your Axe (4:21)
  4. The Remote Past (2:59)
  5. Coriander (4:00)
  6. 8 Brown Legs (2:47)
  7. Electric (2:30)
  8. Hey Son (3:19)
  9. Weakened Bow (3:44)
  10. What Is Human (2:05)
  11. Lung (2:57)
  12. How Can I Stop? (2:56)
Sietse
Het label heet verkeerd...moet "Lief" zijn

mooie lieve muziek

avatar van Jazper
Inderdaad best lieve muziek. En ook best mooi. Maar ik vind het echter niet zo bijzonder. Voorspelbaarheid ligt op de loer.

3* niettemin

Na een goed ontvangen ep het eerste album van Nancy Elizabeth. Een prachtig album, waarbij Nancy Elizabeth met haar sopraan stem mooie nummers zingt. Daarbij een uitgekiend en uitgebalanceerde instrumentele begeleiding. Heel veel instrumenten bespeelt ze zelf. Naast de gitaar, die heel belangrijk is ook andere instrumenten zoals de auto harp, bouzouki en veel andere instrumenten. Nergens overheersend, zodat het op het eerste gezicht lieflijk lijkt. Maar na goed beluisteren blijkt de muziek bijzonder vel kwaliteit te hebben. Het gaat regelmatig over de folk grenzen heen, heel mooi.
Een aanrader.