Engel - Veertig (2023)

1. Veertig (1:11)
  2. De Fundering (3:36)

met YD, Surya, MC DRT en MiGA

3. Droom (2:33)
  4. Wil Er Niet in Mee (2:41)

met Just

5. Kleine Jongen 2 (3:34)

met RBDjan en Extince

6. Verbinding Verbroken (1:58)

met Paul de Munnik

met Just

avatar van Silky & Smooth
Masta Ace?

avatar van Nr.4
Ja. De enige echte. Engel heeft wel vaker featurings van Amerikaanse MC's.

Weer een lekker album van deze ondergewaardeerde MC. Meer Engel & Just, minder boef kleine en hoe die andere rotzooi ook mag heten!

avatar van Nr.4
Voor mij is Engel in ieder geval 1 van de meest consistente en oprechte rappers van het land. Daarnaast toffe smaak voor beats en de nodige zelfspot. Hoe ouder ik word, hoe liever ik naar de beste man luister. Leuke verrassing ook om Extince voorbij te horen komen.

avatar van MAS
MAS
Nr.4 schreef:

Helemaal mee eens.

Heel dope album, Veertig is IMO zijn beste plaat tot nu toe.

avatar van alexander-r
Gruwelijk album, kleine jongen 2 imo nog beter dan het origineel. Ode aan hiphop

avatar van Nr.4
Dikke tracks hoor, vind eigenlijk alles wel raak op deze. Beste NL-talig hiphopalbum van 2023 voor mij, met alleen serieuze concurrentie van Beumers & Tibbert, Sticks, Jazz Brak en Rafting Goods. Dat zegt drie dingen:
1. Engel is goed bezig en wordt steeds interessanter.
2. De NL hiphopscene heeft weinig boeiends meer te bieden, ondanks verwoede pogingen van (hiphop)media om een ander beeld te schetsen.
3. Ik word ouder waardoor ik de twee bovengenoemde punten zo ervaar.
Anyway, big up naar Engel.

avatar van MAS
MAS
Nr.4 schreef:
1. Engel is goed bezig en wordt steeds interessanter.
3. Ik word ouder waardoor ik de twee bovengenoemde punten zo ervaar.
Anyway, big up naar Engel.

1. Waar.
2. Deels waar. I.t.t. vroeger vind ik het merendeel wat er uit komt niet meer boeiend, maar af en toe zitten er nog wel pareltjes tussen zoals deze en de laatste platen van Sef en Mula B.
3. Daar heb ik volgens mij ook last van.