Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1978)

Label: RSO

1. Bee Gees en Paul Nicholas - Sgt. Pepper's Lonely Heats Club Band, with a Little Help from My Friends (4:41)
  2. Sandy Farina - Here Comes the Sun (3:05)
  3. Peter Frampton en Bee Gees - Getting Better (2:45)
  4. Dianna Steinberg en Stargard - Lucy in the Sky with Diamonds (3:39)
  5. Bee Gees, Dianne Steinberg, Paul Nicholas, Donald Pleasence en Stargard - I Want You (She's So Heavy) (6:30)
  6. Bee Gees, Jay MacIntosh en John Wheeler - She's Living Home (2:40)
  7. Paul Nicholas en Dianne Steinberg - You Never Give Me Your Money (3:07)
  8. Robin Gibb - Oh! Darling (3:27)
  9. Bee Gees en Peter Frampton - Polythene Pam, She Came in Through the Bathroom Window, Nowhere Man, Sgt. Pepper's Lonely Heart Club Band [Reprise] (5:10)
  10. Earth, Wind & Fire - Got to Get You into My Life (3:34)
  11. Sandy Farina - Strawberry Fields Forever (3:29)
  12. Frankie Howerd en Sandy Farina - When I'm Sixty-Four (2:38)
  13. Frankie Howerd - Mean Mr. Mustard (2:38)
  14. Geoge Burns - Fixing a Hole (2:23)
  15. Alice Cooper en Bee Gees - Because (2:43)
  16. Peter Frampton en Bee Gees - Golden Slumbers , Carry That Weight (3:21)
  17. Aerosmith - Come Together (3:45)
  18. Bee Gees, Peter Frampton en George Burns - Being for the Benefit of Mr. Kite (3:10)
  19. Peter Frampton - The Long and Winding Road (3:39)
  20. Bee Gees - A Day in the Life (5:01)
  21. Billy Preston - Get Back (2:56)
  22. The Cast - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (Finale) (2:14)
1,5
Wat een slechte dubbel-LP was dit toch en de film was zo mogelijk nog slechter. Enkel de versie van Got to Get You... door Earth, Wind & Fire viel best mee.

EVANSHEWSON
Sandy Farina's versie van Strawberry Fields viel ook nog wel mee, alsook Billy Preston's Get Back, maar voor de rest zullen we dit album maar gauw vergeten, toch ?

EVANSHEWSON schreef:
maar voor de rest zullen we dit album maar gauw vergeten, toch ?

Het lukt me maar niet.

Jesusfreen schreef:

Het lukt me maar niet.

Probeer het origineel dan eens te draaien van... potdorie hoe heetten die jongens toch weer...

The Mothers of Invention

Jesusfreen schreef:
The Mothers of Invention

The Ruttles ??

avatar van jeko
of toch the stones?

avatar van kaztor
The Mothers hebben de beste Pepper gemaakt!
Maar ik vind die van Macabre ook wel leuk.

Ik kwam deze vandaag tegen op de vrijmarkt. Veel erger dan The Bee Gees die The Beatles coveren kan haast niet, dus ik kon hem niet laten liggen.

avatar van kaztor
Aan de tracklist te zien wisten ze niet of ze nou Sgt. Pepper- of Abbey Road-nummers moesten coveren.

Is dit album nou leuk fout, of fout fout?

Father McKenzie
wel kaztor, laat ons zeggen dat er leukere platen gemaakt zijn, de meeste covers vallen bijzonder magertjes uit, maar voor wie er van houdt...

Pieter Paal
In 1976 hadden de Bee Gees en andere artiesten ook al Beatles-songs gecoverd op het dubbel-album 'All this and World War II'.
Ik vind de versies van Aerosmith, Alice Cooper en Earth, Wind & Fire best wel goed gedaan.

Eigenlijk een vorm van heiligschennis. Van bepaalde klassiekers moet je gewoon afblijven. Covers zijn bijna nooit van eenzelfde kwaliteit, maar in dit geval weet je zeker dat je "fout" bent. Wat voor klinkende namen er ook tussen zitten. Pure trash!

avatar van TerryA
1,5
leuk idee maar uiteindelijk niet zo goed uitgevoerd - The Bee Gees hadden hun grote comeback gemaakt met Saturday Night Fever (net zoals deze, geproduceerd door hun manager Robert Stigwood) en na dat Barry Gibb de titel liedje had geschreven voor Stigwood`s andere musical Grease dachten ze dat ze niks meer fout konden doen! - Stigwood was ook bezig met Allan Carr vanaf SNF (en voor Grease) en eind jaren 70 ging het helemaal mis wanneer disco al lang dood was en punk was helemaal in met de (Britse) jeugd.

Enigste hoogtepunt van deze film was hun versie van A Day In The Life - de soundtrack werd later een collectors item.

avatar van devel-hunt
1,0
Alle Beatles, die toen nog allemaal leefde, hebben op één of andere wijze laten weten dit een klote plaat te vinden, en terecht. Allemaal vonden ze The Rutles 'much better', behalve Lennon. Maar dat is logisch aangezien het personage Yoko Ono in de vorm van Adolf Hitler werd uitgebeeld.

avatar van LucM
1,5
Ik ken hier enkel "Got to Get You into My Life" in de versie van Earth, Wind & Fire (vind ik niet slecht maar kan niet tippen aan het origineel) maar dit album werd een enorme commerciële flop. Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat deze versies die van the Beatles overstijgen.

avatar van beaster1256
1,0
een plaat om zeer snel te vergeten , weg ermee , ik vind er niks aan , slechte covers van wereldnummers ,

avatar van Madjack71
Duidelijk een gevalletje van de plank compleet mis slaan i.p.v de spijker op zijn kop.
2 nummers die mijn aandacht wel vasthouden nl. Come Together van Aerosmith en Get Back van Billy Preston, maar meer door de power van de nummers zelf als de uitvoering ervan. De rest is slappe meuk, een verdiscoficering van klassiek materiaal dat rampzalig uitpakt.
Daar waar Grease uitblonk in enthousiasme en charisma tussen de hoofdrolspelers en Saturday Night Fever een paar sterke nummers bevatte en qua periode prima getimed was, met een comeback voor dezelfde Bee Gees, die hier glansrijk onderuit gaan, is het hier Buckler tijd wat de klok slaat.
De film heb ik niet gezien, maar daar zal ik wel niets aan gemist hebben, wat dat betreft kijk ik liever naar een Muppet Movie uit diezelfde tijd, ook met betere hoofdrolspelers.
Edoch deze lp toch maar eens in zijn geheel gedraaid. Maar nu maar weer gauw naar het rijk der fabelen, net als Peter Frampton.
Met vooral een negatief hoogtepunt voor A Day in the Life.
Ga nu de poepluiers verschonen van mijn dochters...goh wat zou dat toch veroorzaakt hebben?

avatar van Villableeker
Iets meer dan een 1 vanwege de bijdrage van Earth, Wind & Fire

avatar van habada
staan toch best goede versies op hoor...eens een keer goed luisteren..je moet de versies niet met beatles vergelijken maar gewoon zien als alternatieve uitvoeringen.
zeker e,w,and fire,aerosmith en billy preston en sandy farina zijn prima uitvoeringen...

toch maar eens gaan luisteren?

avatar van Supersid
1,5
Ow ow ow wat is dit toch een knudde plaat! Heb deze op vinyl, gelukkig voor 'n appel en een ei gescoord. Ik houd 'm enkel voor de simpele reden dat ik dol ben op onbewust foute dingen. Dit is daar duidelijk een schoolvoorbeeld van!

Is dit ook niet de grootste flop ever ??

avatar van devel-hunt
1,0
Earth, Wind & Fire met Got to Get You into My Life is erg goed, Billy Preston's Get Back is vanuit historsch perspectief te accepteren. Preston speelt op het origineel en is ook op het dakconcert aanwezig boven op de Abbey Road studio.
Maar verder is dit een zielige bedoeling. Er zal een bedoeling achter deze plaat en film hebben gezeten maar die is gruwelijk mislukt.

avatar van Tony
Supersid schreef:

Ik kan je voorliefde voor onbewust foute dingen niet rijmen met een score van 1,0. Tenzij je het fijn vindt jezelf pijn te doen natuurlijk. Je zou de eerste niet zijn.

Ook ik ken alleen de E,W&F versie van Got To Get You Into My Life. Vind dat een van de allerbeste covers die ik van een Beatles nummer ken. Ze maken zich het nummer zo eigen, geweldig gewoon!! Zit echt retestrak in elkaar hoor. Zal ook wel komen omdat ik nog steeds graag een plaatje van E,W&F mag opzetten... Verder ken ik dit album totaal niet en gezien de reacties lijkt het ook niet dat ik iets mis. Verder maar weer...

avatar van Supersid
1,5
Strak plan, en ieder zijn guilty pleasures!
Ik bedoel eerder dat ik het een leuk hebbedingetje vind, maar er ook effectief naar luisteren hoeft niet per sé...

avatar van Boermetkiespijn
Ik ben het eens met het het gros van de geplaatste reacties onder dit album. Sommige nummers moet je niet willen coveren, dat kan eigenlijk alleen maar fout gaan. Een aantal nummers op deze dubbelelpee zijn tenenkrommend ("I Want You", "She's Leaving Home" lijken bijvoorbeeld wel parodieën). Toch vind ik een aantal nummers goed om aan te horen, wat maakt dat ik toch geen spijt heb van mijn aankoop.

Favorieten op deze platen:
"Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band"
"Got To Get You Into My Life" (natuurlijk!)
"Come Together"