Spurv - Brefjære (2023)

Alternatieve titel: Brefjaere

Noorwegen
Label: Pelagic

1. Krokete, Rettskaffen (5:19)
  2. En Brennende Vogn Over Jordet (9:22)
  3. Som Skyer (5:24)
  4. Under Himmelhvelvingen (2:04)
  5. Til en NY Vår (10:03)
  6. Å Vente Er å Endre (2:52)
  7. Urdråpene (8:08)
  8. Din Pust Fra Stein (1:57)
avatar van ProGNerD
Nieuwe (nagenoeg) instrumentale post-rock/-metal release van een van m'n favoriete labels Pelagic Records => aangename kennismaking met deze band !

avatar van ProGNerD
Ook een mooie recensie verschenen op zwaremetalen.com: Spurv – Brefjaere | Zware Metalen => gaat dit luisteren mensen

avatar van ABDrums
Dit album pakt me vrijwel meteen bij de eerste luisterbeurt. Wonderlijk hoe Pelagic het toch elke keer weer voor elkaar krijgt. Het lijkt bijna alsof dat label simpelweg geen fouten kan maken. Dit is in ieder geval een heerlijk instrumentaal staaltje gelaagde, sensitieve en hypnotiserende prog.

Zeker iets voor legian lijkt me, nietwaar?

avatar van legian
ABDrums schreef:
Het lijkt bijna alsof dat label simpelweg geen fouten kan maken.

Dat dacht ik ook ooit van K-Scope... maar vooralsnog gewoon van genieten

Van de week een mail gekregen met nieuwe releases, waaronder deze. Bedacht me toen nog dat ik daar even naar moest kijken, maar nog niet aan toegekomen. Maar deze staat op de planning.

avatar van legian
ABDrums schreef:
Zeker iets voor legian lijkt me, nietwaar?

Om daar eerlijk antwoord op te geven, ik ben er nog niet over uit of dit iets voor mij is.
Sommige momenten zijn erg fijn, maar andere momenten doen mij afvragen waarom ik dit aan het staan.